Produkty Apple w Stanach Zjednoczonych najchętniej kupują… mężczyźni powyżej 65. roku życia

Apple iPhone 6S

Dla każdego producenta bardzo ważne jest, by wiedzieć kim są jego klienci. Czasami te informacje mogą być zaskakujące. Tak właśnie jest w tym przypadku. Okazuje się bowiem, że w Stanach Zjednoczonych produkty Apple najchętniej kupują mężczyźni powyżej 65. roku życia.

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Slice Intelligence, które monitoruje zakupy dokonywane w sieci. Dzięki nim dowiadujemy się, że to Amerykanie ogólnie wydają znacznie więcej pieniędzy na urządzenia Apple. Największą rozbieżność widać w przedziałach wiekowych 35-44 i 65+, w których różnica pomiędzy kwotami wydawanymi przez kobiety i mężczyzn wynosi – odpowiednio – 326 i 309 dolarów. Co jednak najciekawsze, to właśnie mężczyźni w ostatniej grupie wiekowej wydają na iUrządzenia najwięcej ze wszystkich, czyli średnio 976 dolarów. Przyczyną takiego zachowania może być (najprawdopodobniej) fakt, że nie kupują oni tych rzeczy dla siebie, a raczej dla kogoś (chyba każdy chciałby mieć takiego dziadka, co nie? ;)).

Raport Slice Intelligence informuje również o innych ciekawych rzeczach:

Wiele interesującego pokazuje nam też poniższy wykres:

Jeśli wnikliwie się przyjrzeć, to członkowie gospodarstw domowych o średnim rocznym dochodzie w wysokości 35-50 tysięcy dolarów wydają najmniej na urządzenia Apple, czyli 694 dolary. Różnice w przypadku pozostałych są nieznaczne, lecz, co ciekawe, członkowie gospodarstw domowych o średnim rocznym dochodzie w wysokości do 15 tysięcy dolarów wydają prawie tyle samo, co ci o dochodach od 125 do 150 tysięcy dolarów.

Należy pamiętać, że powyższe dane dotyczą mieszkańców Stanów Zjednoczonych, gdzie Apple ma najlepszą pozycję na rynku. Z drugiej strony ciekawe, jakie byłyby wyniki podobnych badań przeprowadzonych w Polsce (obejmujących niekoniecznie produkty Apple). Najbardziej interesuje mnie kwestia osób od 55 roku życia wzwyż (a tym bardziej 65+) i ich zakupów elektroniki w sieci, co pokazałoby jak daleko jesteśmy za mieszkańcami krajów wysoko rozwiniętych.

Źródło: CNN Money

Exit mobile version