Premiera pierwszego elektrycznego SUV-a Audi za nami. Tesla ma się czego obawiać?

Audi E-Tron fot. theverge.com

Wczoraj w San Francisco Audi zaprezentowało ostateczną wersję swojego pierwszego elektrycznego auta, które ma być bezpośrednim konkurentem dla Tesli Model X. Mamy tutaj do czynienia z luksusowym samochodem, mającym zamieszać nie tylko na rynku aut elektrycznych, ale i konwencjonalnych SUVów.

Pierwszą odsłonę e-trona widzieliśmy już w 2016 roku. Koncept dojrzewał, aż do dziś. Samochód jest pierwszym elektrykiem Audi, który wejdzie do produkcji. Przypominamy, że w 2030 roku, wszystkie modele tego producenta mają mieć swoje elektryczne odpowiedniki. Wygląda na to, że zaczął na poważnie, bowiem nowy samochód niemieckiego producenta wygląda naprawdę dobrze.

Audi e-tron, fot. Audi

Po miesiącach otrzymywania szczątkowych informacji, zdjęć oraz oglądania prototypów, dzisiaj wiemy już wszystko.

Sprzedaż nowego SUVa rozpocznie się w połowie 2019 roku. Cena zaczyna się od 74 800$ za podstawową wersję. Tak jak się spodziewaliśmy po Audi, nie będzie to samochód dla każdego. Zdecydowanie celujemy tutaj w segment premium. W standardowej wersji wyposażenia znajdziemy: zawieszenie pneumatyczne, 20 calowe koła, oświetlenie LED, fotele z systemem ogrzewania oraz chłodzenia, panoramiczny dach, ładowarkę indukcyjną do smartfona i kilka innych ciekawych gadżetów. Audi twierdzi, że będzie sprzedawać 999 wersji „pierwszej edycji” za 86,700 $. Oprócz kilku udogodnień i zmian w wyglądzie, ciekawym gadżetem w tej opcji będzie kamera noktowizyjna.

Audi e-tron, fot. Audi

Przejdźmy do tego co najważniejsze w samochodzie elektrycznym, czyli zadajmy sobie pytanie: jak daleko pojadę bez ładowania? Tutaj Audi raczej się nie chwali. Smutnym zaniedbaniem jest podanie zasięgu w standardzie europejskim WLTP, co zwykle oznacza znaczne zawyżenie. Nowy E-tron według tego szacunku ma przejechać ponad 400 km, wiemy jednak, że zazwyczaj jest to wartość wyższa niż szacunki EPA, które zdecydowanie bardziej odpowiadają rzeczywistości. Bateria w nowym SUV-ie ma pojemność 95 kWh, co ustępuje nieco Tesli Model X 100D. Akumulator będzie obsługiwał szybkie ładowanie, co ma pozwolić na uzupełnienie baterii od 0 do 80% w 30 min.

Silniki E-trona mają generować moc około 350 koni mechanicznych, co pozwoli Audi przyśpieszać od 0-100 km/h w około 6 sekund. Auto ma jednak otrzymać tryb, w którym moc wyjściowa nieco się zwiększy i pozwoli to poprawić ten wynik o 0,5 sekundy. Nie jest to więc pojazd wyjątkowo szybki, Tesla model X bije go na głowę, bo od 0-100 km/h jest w stanie rozpędzić się w 3,1 sekundy.

Audi e-tron wnętrze

Za kierownicą znajdziemy wyświetlacz o rozdzielczości 720p, który zastępuje tradycyjne zegary. Po prawej stronie od kierownicy znajdziemy 2 ekrany dotykowe. Górny – większy, o przekątnej 10 cali, ma służyć funkcjom rozrywkowym. Poniżej dolny – o przekątnej 8,6 cala, na którym ustawimy wszystko co, związane z klimatyzacją.

https://www.tabletowo.pl/2018/02/13/audi-i-porsche-wspolpraca-przy-elektrycznych-samochodach/

Źródło: theverge.com; 

 

 

Exit mobile version