fot. Anemone123 / Pixabay

Spotify, Tidal i inne znaczące usługi muzyczne uruchomiły możliwość finansowego wsparcia artystów

Bycie muzykiem to momentami ciężki kawałek chleba, jednak prawdziwe problemy zaczynają się, kiedy twórca pozbawiony zostaje bliskiego kontaktu z fanami i możliwości grania koncertów, które bywają jego głównym źródłem zarobku. Niestety, epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 nie oszczędza żadnej branży, ale i artyści mogą liczyć na spore możliwości wsparcia. Największe muzyczne serwisy streamingowe rozpoczęły współpracę w celu wsparcia artystów pozbawionych dochodu przez wszechobecną kwarantannę.

Pomoc finansowa dla artystów w czasie epidemii koronawirusa SARS-CoV-2

W akcję zaangażowały się m.in. takie firmy, jak Facebook, Tidal, Spotify oraz Amazon i YouTube ze swoimi usługami muzycznymi. W ciągu tygodnia udało się zebrać ponad 2 miliony dolarów, a kwota oczywiście stale rośnie. Póki co, powstały trzy organizacje zajmujące się zbieraniem pieniędzy na pomoc dla artystów: MusiCares, Help Musicians i PRS Foundation. Niewykluczone, że wkrótce grono partnerów akcji znacznie się powiększy.

Wy również możecie pomóc licznemu gronu muzyków, którym pandemia odebrała środki do życia. Aby wesprzeć wybraną organizację, należy udać się na tę stronę i wybrać interesujący nas fundusz. Cały proces jest bardzo prosty i nie wymaga zbędnych rejestracji czy dodatkowych opłat. Samo Spotify pracuje aktualnie nad funkcją wewnątrz swoich aplikacji, która umożliwi bezpośrednie wsparcie finansowe ulubionych artystów, jednak nie podano szczegółów, jak dokładnie miałaby ona wyglądać.

Jeśli jesteś artystą potrzebującym wsparcia, to musisz jedynie wypełnić odpowiedni formularz na stronie organizacji MusiCare i wysłać go wraz z dowodami odwołanych koncertów oraz wydarzeń muzycznych, przez które zostałeś narażony na straty.

Instrukcja wsparcia artystów z sekcji Spotify poświęconej COVID-19

Co ciekawe, artyści zmagający się z brakiem koncertów mają również jeszcze jeden, dość interesujący wybór. Jedna z największych platform do nadawania transmisji na żywo – Twitch – zdecydowała się na współpracę z serwisem SoundCloud, której efektem ma być prowadzenie transmisji kameralnych, wirtualnych koncertów. Artyści z odpowiednim statusem na stronie mogą niemalże natychmiastowo uzyskać partnerstwo z serwisem Twitch i zacząć zarabiać poprzez muzyczne audycje na żywo.

Kto wie, może aktualnie trwająca epidemia przyczyni się do powstania nowych standardów w branży muzycznej?

Polecamy również:

Apple Music wprowadza dwie nowe, spersonalizowane playlisty

Źródło: PhoneArena, Engadget, własne