Nieoficjalne dane o polskim rynku smartfonów: Samsung wciąż górą

O polski rynek smartfonów wciąż trwa zawzięta walka. Choć działa u nas wielu producentów tych urządzeń, od długich miesięcy największe emocje budzi rywalizacja między Samsungiem a Huawei.

Choć pod koniec maja Huawei zostało ogłoszone liderem sprzedaży smartfonów w Polsce za okres od stycznia do marca bieżącego roku (dane IDC), to w tym samym czasie do rąk klientów trafiło więcej urządzeń Samsunga. Różnice w pomiarach wynikają z tego, czy liczone są sztuki wysłane do sklepów, czy te, które rzeczywiście opuściły ich magazyny.

Samsung nadal królem polskiego rynku smartfonów

Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami, jakie przekazał serwis gsmonlineSamsung wciąż prowadzi w rankingu najlepszych sprzedawców smartfonów w Polsce. Po piętach depcze mu Huawei, ale głównie pod względem liczby urządzeń dostarczonych do sklepów. Wartościowa sprzedaż Samsunga to wciąż kilkanaście puntów procentowych nad Huawei. Trzecią pozycję na podium (pod względem ilościowym) zajmuje Xiaomi. Wartościowo, trzecie jest Apple.

Huawei prowadzi w segmencie smartfonów poniżej 100 euro. Zajmuje też wysoką pozycję w przedziale 200-400 euro i coraz śmielej poczyna sobie pod względem popularności na półce ze smartfonami za 400-600 euro. Na najwyższej półce (smartfony za 600 euro i więcej) rządzi Samsung, a resztą dzielą się Apple i Huawei. Xiaomi panoszy się głównie w dziale budżetowców, ale coraz częściej widać wpływ Chińczyków w przedziale 200-400 euro.

W obrocie poza operatorami komórkowymi, Polacy często skłonni są udać się do sklepu po iPhone’y (jeśli decydują się na droższy sprzęt) i Huawei, Motorole, Xiaomi, LG czy Asusy (chcąc zaopatrzyć się w tańsze modele). Na razie w rankingach brak Oppo, co tłumaczyłbym dość krótką obecnością na naszym rynku i niską świadomością marki.

Powyższe dane są bardzo ogólnikowe i fragmentaryczne, więc traktowałbym je z przymrużeniem oka. Nie wiemy nawet, jakiego okresu dotyczą, choć wnioski wydają się być dość przewidywalne. Na razie nie ma wielkich przetasowań. Nawet afery związane z Huawei niewiele zmieniły. Wygląda więc na to, że Samsung nie zyskał zbyt wiele na problemach chińskiego producenta – przynajmniej w Polsce.

Huawei przed Samsungiem, Apple przed Xiaomi. Oto rynek smartfonów w Polsce

źródło: gsmonline