Play logo TV telewizja
fot. Pexels

Play też będzie sprzedawał telewizję, taką „klasyczną”, do domu, nie tylko na komórkę i tablet

Play ma już w swojej ofercie telewizję. Play NOW jest jednak bardziej dodatkiem do abonamentu aniżeli zupełnie osobnym produktem. Ten segment jest bowiem zarezerwowany dla gigantów pokroju Vectry, UPC, Cyfrowego Polsatu, nc+ czy Netii. Fioletowy chce jednak wkroczyć na niego i uszczknąć co nieco dla siebie.

Chociaż co jakiś czas pojawiają się głosy, że telewizja wkrótce odejdzie do lamusa, ponieważ zostanie wyparta przez serwisy streamingowe, to przynajmniej w najbliższej przyszłości wcale się na to nie zanosi. Być może wynika to z naszych przyzwyczajeń, albo proces ten potrwa znacznie dłużej niż jesteśmy to sobie w stanie wyobrazić.

Mimo wszystko aktualnie telewizja ma się bardzo dobrze i nie brakuje osób, które wykupują odpowiednie do swoich potrzeb pakiety u dostawców. Play również chce dołączyć do tego grona i dostarczać swoim klientom tę usługę w formie domowej, nie typowo mobilnej, jak ma to miejsce w przypadku Play NOW.

Kiedy telewizja domowa w Play i na jakich zasadach?

Na razie są to tylko nieoficjalne doniesienia, ale Fioletowy podobno już w najbliższy czwartek, 29 listopada 2018 roku, ogłosi to oficjalnie. Ma to być oferta typowo domowa, do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni, a jej zasada działania ma się opierać na specjalnej przystawce do telewizora z systemem Android.

Klienci – przynajmniej na początku – dostaną do dyspozycji 27 kanałów linearnych oraz te z oferty Play NOW i na dodatek dostęp do usług VOD. Najprawdopodobniej wymagane jednak będzie zamontowanie również anteny na ścianie budynku, ponieważ wspomniane kanały linearne mają być dostarczane przez technologię DVB-T.

Zaletą telewizji domowej od Play niewątpliwie będzie fakt, iż ma ona działać przy dowolnym dostawcy internetu. O jej sukcesie zadecyduje jednak oferta programowa i cennik, a te na razie nie są znane.

Źródło: GSMOnline