Zainteresowanie Plague Inc. najwyższe w historii gry. Powodem panująca w Chinach epidemia

Wydarzenia z całego globu zaskakująco często mają wpływ na świat gier wideo. Ostatnio na szczyty listy sprzedaży powrócił Wiedźmin 3: Dziki Gon, który dzięki premierze serialu Netflixa zdobył ogromne zainteresowanie osób niezwiązanych z branżą i ponownie zaskarbił sobie serca i portfele graczy. Aktualnie tematem numer jeden w mediach jest epidemia koronowirusa w Chinach, która dość niefortunnie pobudziła fantazję graczy.

Stwórz sobie chorobę – Plague Inc.

Plague Inc. to gra, która była dość popularna już kilka lat temu, kiedy to prezentowali ją najwięksi YouTuberzy. Celem gracza jest stworzenie wirusa, który wyniszczy całą ludzkość. Produkcję cechuje duża swoboda w podejmowaniu decyzji, sporo możliwości podejścia do realizacji celu i multum kreatywnych scenariuszy. Ciekawy pomysł, uzależniająca mechanika i realistyczny setting produkcji to przepis na ogromny sukces. Szkoda tylko, że Plague Inc. powróciło w łaski klientów w tak przykrych okolicznościach.

W chwili pisania tego artykułu według statystyk SteamDB w dzieło studia Ndemic Creations zagrywa się ponad 12 000 osób. Oznacza to, że gra w momencie panowania epidemii wirusa 2019-nCoV osiągnęła największą liczbę użytkowników w historii swojej egzystencji. Zainteresowanie jest tak ogromne, że wystąpiły nawet problemy z działaniem strony producenta. Jak na niszową produkcję niezależną to bardzo dużo i twórcy czysto teoretycznie powinni być zachwyceni takim wynikiem. Rzeczywistość jest jednak nieco inna.

Statystyki Plague Inc. na dzień 25.01.2020

Symulator fikcji to nadal symulator

Twórcy gry wydali oficjalne oświadczenie, w którym proszą graczy o nie sugerowanie się ich grą komputerową w celu symulacji rozprzestrzeniania się koronawirusa. Choć mieli oni na celu stworzenie produkcji posiadającej walory informatywne i dość realistycznej, to pamiętać należy, że w proces powstawania gry nie byli zaangażowani eksperci i jest to dzieło czystej fikcji.

Zaskakująco wiele osób daje się łapać na zrzuty ekranu z rozgrywek internetowych trolli podających się przykładowo za naukowców, którzy sieją panikę wśród niezapoznanych z Plague Inc. użytkowników internetu. Ndemic Creations otrzymało multum pytań o rzetelność symulacji zarówno od zmartwionych interesantów, jak i mediów, więc obecność takiego oświadczenia jest dość zrozumiała.

Graczom nie można odmówić bujnej wyobraźni. Możliwość szerzenia dezinformacji za pomocą zrzutów ekranu z prostej gry komputerowej pokazuje w jak niesamowitych i pełnych absurdu czasach żyjemy.

Źródło: Twitter, Ndemic Creations, SteamDB