Pixel Press – kartka, ołówek i iPad jako narzędzia do tworzenia gier

Gdy Robin Rath był mały, lubił bawić się w twórcę gier komputerowych. Ponieważ, tak jak większość dzieci, miał on tylko mgliste pojęcie na czym polega taka praca, jego zabawa sprowadzała się do rysowania na kartce papieru planszy do wymyślonych platformówek. Teraz, gdy Robin dorósł i zajął się programowaniem na poważnie, postanowił on powrócić do swojej dziecięcej zabawy, dodając do niej odrobinę współczesnej technologii.

Stworzony przez niego projekt Pixel Press, który w czerwcu tego roku osiągnął wymaganą sumę w serwisie Kickstarter, pozwala użytkownikom na narysowanie swojego własnego poziomu, a następnie przeniesienie go do iPada za pomocą aparatu wbudowanego w tablet. Cała sztuczka opiera się na zastosowaniu specjalnej siatki, którą należy wcześniej samemu wydrukować, oraz specjalnego systemu znaków, symbolizujących takie rzeczy jak przeszkody czy ruchome platformy. Gdy już zaprojektujemy własny poziom, możemy edytować go dalej za pomocą iPada, wybierając takie szczegóły jak kolor tła lub poszczególnych elementów gry. Skończone dzieło możemy zapisać i podzielić się nim ze znajomymi. Jak na razie projekt znajduje się w na etapie beta-testów, jednak jego twórcy zapewniają, że trafi on do sprzedaży najpóźniej w grudniu tego roku. W przyszłym roku zaś powinna pojawić się wersja na tablety z systemem Android oraz rozszerzenia pozwalające na projektowanie innych rodzajów gier.

Niecierpliwi mogą nabyć aplikację za 10 dolarów w przedsprzedaży na oficjalnej stronie producenta.