Nowa oferta Office 365 – skusi użytkowników iPadów?

microsoftword

Niedawno Microsoft ogłosił dostępność Office w wersji mobile dla iPada. Aplikacje tego pakietu (Word, Excel i PowerPoint) nawet na iPadzie dają bardzo duże możliwości i kompatybilność z istniejącymi plikami. Jedyną „wadą” oprogramowania jest jego tylko pozorna darmowość.

Ściągnięty za darmo Office z iTunes pozwoli nam przeglądać pliki i wyświetlać prezentacje bez możliwości ich edycji. Jeśli chcemy skorzystać z wszystkich funkcji pakietu, musimy wykupić subskrypcję Office 365. Ten model „freemium” sprawdził się w wielu sytuacjach i Microsoft liczy na duży sukces również wśród użytkowników konkurencyjnej platformy. Jak dotąd, najtańsza oferta usługi (Office 365 Home) kosztowała 430 zł/rok i pozwalała korzystać z Office’a na 5 komputerach i 5 urządzeniach mobilnych. Cena ta może być zaporowa – szczególnie jeśli ktoś nie planuje korzystania z pakietu na wielu urządzeniach.

Głównie z myślą o użytkownikach iPadów, Microsoft wprowadził nową taryfę, Office 365 Personal, która kosztuje 300 zł za rok i umożliwia zainstalowanie pakietu na jednym komputerze i jednym tablecie. Różnica ceny w stosunku do wyższego pakietu nie jest tak drastyczna jak się oczekiwało, ale osoby które planowały używać Office’a tylko na iPadzie z pewnością będą zadowolone z tej skromniejszej wersji. Nie ma co się oszukiwać – 300 zł za rok użytkowania z aplikacji tabletowej to dużo i większość użytkowników skieruje swoją uwagę w kierunku darmowych lub tańszych rozwiązań. Istnieje jednak grupa osób, dla której pełna kompatybilność i funkcjonalność są niezbędne – dla nich Office 365 w obniżonej cenie być może będzie jedynym sensownym wyjściem.

Warto pamiętać, że studenci są w dużo lepszej sytuacji – mogą skorzystać z Office 365 dla studentów i za 340 zł uzyskać czteroletnią subskrypcję dla dwóch urządzeń (komputerów lub tabletów). Jeśli użytkownicy iPadów mimo wszystko nie chcą wydawać pieniędzy na produkt Microsoftu, mają do dyspozycji pakiet biurowy iWork od Apple’a, Quickoffice czy choćby Documents To Go.