Dodawanie ścieżki dźwiękowej do Stories to prawdziwa żyła złota – swój pierwszy teledysk zrobisz na Instagramie

Odpowiednia muzyka w tle filmu potrafi go zmienić nie do poznania. Nudna jaj flaki z olejem dokumentacja wypadu na ryby, dzięki dobrej ścieżce dźwiękowej, może przybrać formę zabawnego materiału w sam raz na wieczorną projekcję w gronie znajomych. Facebook wie to bardzo dobrze i wprowadza pewną muzyczną nowość do Instagrama, którego jest właścicielem. 

Dzięki ostatnim staraniom Facebooka, obejmującym negocjacje z wytwórniami muzycznymi, już niebawem zobaczymy na Instagramie Relacje z dobrze brzmiącą muzyką w tle. Na razie funkcja wprowadzana jest w 6 krajach, w tym, rzecz jasna, w Stanach Zjednoczonych, ale niebawem dołączą do nich kolejne.

Użytkownicy Instagrama będą mogli więc wybierać tło muzyczne swoich filmów spośród tysięcy utworów – zarówno nowych hitów Eda Sheerana, jak też ponadczasowych klasyków pokroju Guns N’ Roses. Tego typu nowość może sprawić, że Relacje udostępniane w tej aplikacji będą bardziej absorbujące i atrakcyjne niż te ze Snapchata, gdzie ograniczenia praw autorskich nie pozwalają zyskać popularności osobom, które lubią puszczać muzykę w tle swoich Stories. Jednocześnie Instagram chce zamknąć drogę rozwoju aplikacji Musical.ly, którą bardzo polubili nastolatkowie.

Dodawanie muzyki do Relacji toruje drogę do kolejnych sposobów wyrażania siebie i opowiadania historii przez kreatywnych użytkowników Instagrama. W momencie, gdy odtworzymy Stories z dodaną piosenką, na ekranie pojawi się naklejka z miniaturą okładki albumu, z którego pochodzi. Tapnięcie na nią spowoduje wyświetlenie dodatkowych informacji o utworze i jego twórcy.

Wszystkie te materiały wideo, kręcone pionowo smartfonami, marnej jakości aparatami bez jakiejkolwiek stabilizacji obrazu, zyskają ścieżkę dźwiękową, dzięki czemu przynajmniej do jakiegoś stopnia będą przypominać niezależne teledyski i przestaną razić w oczy swoją prymitywnością.

Na razie nie zapowiedziano żadnej integracji ze Spotify czy jakąkolwiek inną usługą strumieniowania muzyki, ale myślę, że to tylko kwestia czasu. To przecież wymarzony sposób na to, by takie powiązane ze sobą serwisy mogły wzajemnie czerpać zyski ze współpracy.

W poście na blogu Instagrama można przeczytać, że artyści udostępniający swoje utwory do użycia w Stories będą za to wynagradzani pieniężnie, ale nie określono na razie, jak te tantiemy będą wypłacane ani o jakich stawkach mowa.

(zdj. TechCrunch)

Instagram ogłosił przy okazji, że Instagram Stories mają już 400 milionów użytkowników dziennie. Oznacza to, że same tylko Relacje w tej aplikacji rozwijają się sześciokrotnie szybciej niż cały Snapchat, dla którego Stories są podstawową funkcją, i którego liczbę użytkowników określa się na 191 milionów (według danych z I kwartału 2018 roku).

https://www.tabletowo.pl/2017/02/14/facebook-muzyka-do-filmow/

źródło: Instagram, TechCrunch

 

Exit mobile version