Monument Valley 2 (fot. Ustwo Games)

Monument Valley 2 jest nie tylko świetną grą, ale przede wszystkim maszynką do zarabiania pieniędzy

Miałem przyjemność zagrać w Monument Valley i każdemu polecam tę grę. W Monument Valley 2 niestety jeszcze mi się nie udało, ale jeśli tylko pojawi się jakaś promocja, to nie omieszkam z niej skorzystać. Tym bardziej, że „dwójka” okazała się jeszcze większym przebojem niż „jedynka”. Liczby mówią same za siebie. I są to naprawdę ogromne liczby, więc nie mogą kłamać.

Reklama

Monument Valley 2 zadebiutowało w App Store w czerwcu 2017 roku, natomiast w Sklepie Play nieco później, bo dopiero w październiku 2017 roku. Przez pierwszy rok dostępności gra wygenerowała około 10,4 miliona dolarów amerykańskich przychodu. Dla porównania, Monument Valley w analogicznym okresie wygenerowało „tylko” 5,8 miliona dolarów przychodu. Mamy więc do czynienia z wzrostem o prawie 100%!

Reklama

Nad Monument Valley pracowało 8 deweloperów, a koszty wyprodukowania tego tytułu (wraz z rozszerzeniem Forgotten Shores) wyniosły ~1,4 miliona dolarów. Monument Valley 2 tworzyło natomiast już 16 projektantów i Ustwo Games cały proces kosztował ~2,3 miliona dolarów. Do tego trzeba jeszcze dołożyć kolejne 516 tysięcy dolarów, wydanych na marketing. Można więc powiedzieć, że podwojenie liczby osób, odpowiedzialnych za nowy tytuł, wraz ze zwiększeniem kosztów o 100% przełożyło się na blisko dwukrotnie większe przychody, wygenerowane przez pierwszy rok dostępności.

Przez pierwszy rok dostępności Monument Valley 2 sprzedano 3495056 (nazwijmy to) kopii, z czego 2075219 w App Store, 229225 w Sklepie Play, 20612 w Amazonie i 1170000 na innych platformach. Grę w sumie zainstalowano na 30080000 urządzeń. Co ciekawe, najczęściej instalowano ją… w Chinach – aż 91,4% wszystkich instalacji odnotowano właśnie w Państwie Środka.

Z ciekawostek studio Ustwo Games podaje m.in., że soundtrack z Monument Valley 2 odtworzono 3790151 razy, a 53% wszystkich graczy ukończyło rozgrywkę. Użytkownicy zrobili też aż 2269214 zrzutów ekranu.

Monument Valley 2

Źródło: Android Authority

  1. To gdzie ta maszynka do zarabiania pieniędzy? Myślałem że są tam jakieś perfidne mikropłatności, a ona po prostu… dobrze się sprzedaje. No to tak myśląc to każda dobra gra jest taką maszynką :)

        1. Aczkolwiek najwięcej kasy nabijają gry f2p… Hmmm… Ot ciekawostka, która producenci AAA powinni chyba w końcu podłapać ?

          1. Ale po co, jak można zarobić podwójnie? Najpierw skosić siano za grę, a potem za lootboxy? :D
            Gracze trochę pojęczą, nawyzywają, a firma swoje i tak zarobi :)

  2. Drogi autorze… Nie przesadzasz trochę z tym zachwytem?
    Piszesz Pan:
    „Mamy więc do czynienia z wzrostem o prawie 100%!”
    5,8 -> 10,4 to jest jakieś 80%. To nie jest prawie o 100%
    Podwojenie kosztów (i zespołu) dało zysk o 80% większy.

    Najbardziej ciekawi mnie fakt że sprzedano 3,5mln „egzemplarzy” gry które są obecne na ponad 30mln urządzeń.
    1 licencja średnio na 10 urządzeniach?
    Z czego okolo 27,5mln urzadzen jest w Chinach. W porownaniu do liczby ludzi w Chinach to nie za wiele.
    Pozostałe 2,5mln urządzeń w skali reszty świata też nie powala.
    Gdyby mieli 30mln pobrań na 30mln urządzeń to by było coś. I przychód z 9 razy większy od obecnego.

  3. Wspaniale. A może jakieś dwa zdania o tym co to za gra i na czym polega? Chyba ze trafilem na fanpage graczy monument valley i nie wypada o to pytać? Tak wiem, że moge sobie to sprawdzic ale artykuł nie ma wstępu, ktory wyjaśnia o czym w ogóle pisze autor. Do szkoły!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama