Microsoft Teams wprowadza opcję wirtualnego audytorium i tonę innych funkcji

Microsoft Teams to jedno z podstawowych narzędzi, którymi posługują się firmy i uczelnie prowadzące konferencje zdalne oraz zajęcia. Firma ogłosiła szereg nowych funkcji, z których najciekawszą wydaje się być tryb wirtualnego audytorium.

Wirtualne audytorium w Microsoft Teams

Microsoft nazywa nową opcję Together Mode. Dzięki niemu podczas konferencji będziemy mogli poczuć się niczym na sali wykładowej – zamiast kilkunastu prostokątów na podglądzie uczestników konferencji, zyskamy widok audytorium, wizualnie nasuwający milsze skojarzenia.

Jak firma przekazuje na swoim blogu, opracowując ten tryb, kierowała się nie tyle chęcią uczynienia spotkań online bardziej realistycznymi, co raczej potrzebą uczynienia ich bardziej naturalnymi. W ten sposób będzie łatwiej skupić się na niewerbalnych komunikatach uczestników bez potrzeby przełączania się między różnymi widokami z kamer.

Inne opcje aranżacji podglądu uczestników mają pojawić się później, w tym widok kawiarni czy sali wypełnionej stolikami. Powyższa opcja (audytorium) powinna pojawić się w Microsoft Teams jeszcze w sierpniu.

An image of the new Dynamic view.
Microsoft Teams – płynne zarządzanie strukturą interfejsu

Usprawnienia interfejsu Microsoft Teams i nowe urządzenia

Oprócz efektownej opcji Together, Microsoft przygotował mnóstwo pomniejszych dodatków, uprzyjemniających korzystanie z programu. Wkrótce będzie można dowolnie dostosowywać jasność i rozmycie tła obrazu za naszymi plecami, liczbę kafelków z miniaturami kamer czy powierzchnię zajmowaną przez udostępniany z PowerPointa obraz.

An animated image of Live reactions.
Microsoft Teams – reakcje

Microsoft zamierza wprowadzić też reakcje, podobne do tych spotykanych w aplikacjach do streamingu czy transkrypcję tekstu mówionego na pisany.

An animated image of Live Captions with speaker attribution.
Microsoft Teams – transkrypcja tekstu live

Firmy będą mogły też kupić specjalne ekrany przeznaczone typowo do wideokonferecji. Sprzęty wykonane przez Lenovo i Yealink są niczym innym jak wyświetlaczami z warstwą dotykową oraz wbudowanymi głośnikami, które mają pomóc w tworzeniu i uczestnictwie w konferencjach bez „szarpania się” z peryferiami nieprzystosowanymi do takiego trybu pracy.

Nowe urządzenia Lenovo i Yealink do konferencji

Jak widać, Microsoft skutecznie usprawnia narzędzia przeznaczone do komunikacji w firmach. Na razie powyższe opcje będą dostępne wyłącznie dla klientów biznesowych.