Microsoft na Game Developers Conference

Wszystkie badania dotyczące sposobu używania tabletów wskazują na jedno – najczęściej używamy tych urządzeń do grania. W czołówce najlepiej sprzedających się aplikacji zawsze znajdziemy też najnowsze gry i aplikacje rozrywkowe.

Rynek gier mobilnych stał się prawdziwą żyłą złota dla niektórych firm, a studia, które do tej pory tworzyły gry tylko na konsole czy potężne komputery PC, zaczęły żywo interesować się tworzeniem produktów na tablety i smartfony. Do tej pory nie było to jednak łatwe. Portowanie gier na inne platformy i zmiana sposobu sterowania to często problemy zarówno z wydajnością jak i  interfejsem użytkownika. Microsoft zauważył ten trend i wraz z ideą Uniwersalnych aplikacji będzie próbował namówić twórców do tworzenia gier wieloplatformowych raz do udostępnienia istniejących tytułów na większą paletę urządzeń.

Na analizy tego, co MS zaprezentował na GDC przyjdzie jeszcze czas, ale na razie chciałbym w punktach podsumować najważniejsze wydarzenia i informacje z wczorajszej konferencji:

Exit mobile version