Messenger zyska funkcje przydatne dla kont firmowych

Na konferencji F8 – wydarzeniu organizowanym przez Facebooka dla developerów oprogramowania, zaanonsowano szereg nowości, jakie w ciągu najbliższych miesięcy trafią do  komunikatora Messenger. Część z nich, dedykowana prowadzącym konta firmowe, została właśnie udostępniona użytkownikom. Przy okazji poinformowano o planach usunięcia zakładki Odkryj.

W ostatnim czasie Facebook poczynił spore postępy by stać się miejscem przyjaznym przedsiębiorcom, którzy zdecydowali się prowadzić komunikację z klientami przy jego pomocy. Innowacje objęły między innymi komunikator Messenger, który na obecną chwilę chwali się ponad 40 milionami aktywnych kont firmowych. To właśnie oni otrzymali dziś nowe narzędzia interakcji z klientami.

Umawianie spotkań na kalendarz

Najbardziej istotną innowacją wydaje się być umawianie spotkań na kalendarz klienta. Dzięki tej funkcji rozmawiając z pracownikiem danej firmy przez Messengera będzie możliwa np. rezerwacja terminu wizyty w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym. Umówiona osoba otrzyma stosowny wpis w swoim facebookowym kalendarzu. Jeżeli włączyła jego synchronizację z kalendarzem w smartfonie, otrzyma powiadomienia o zbliżającym się terminu wizyty. Będzie również mogła szybko zweryfikować, czy dane umówienie nie koliduje z innym, już obecnym w kalendarzu.

Nowa funkcjonalność może równie skutecznie posłużyć do umawiania rozmów dla konsultantów telefonicznych. Klienci, którzy umówią się na kontakt o określonej godzinie nie będą musieli czekać na infolinii na obsługę – w wybranym przez nich terminie po prostu zadzwoni telefon.

Likwidacja zakładki Odkryj

Do tej pory do komunikacji między klientami a przedsiębiorcami w Messengerze służyła zakładka Odkryj. Jako, że nie sprostała oczekiwaniom ani jednej, ani drugiej strony, Facebook poinformował o zamiarze jej usunięcia z komunikatora. W zamian za nią położony zostanie większy nacisk na bezpośredni kontakt między biznesem a klientem.

Udoskonalone zarządzanie leadami

Obecnie firmy komunikujące się z klientami przez Messengera mają 24 godziny na obsługę konkretnego zapytania. Messenger został zoptymalizowany w ten sposób, by wygodnie prezentować to, co wydarzyło się w czasie, gdy dany lead zachowywał ważność.

Co z pewnością nie spodoba się użytkownikom prywatnym, pozyskane w ten sposób dane klientów będzie można wykorzystać do prowadzenia kampanii marketingowych. Za odpowiednią opłatą, Facebook wyśle do klientów danej firmy wiadomości sponsorowane, na przykład o treści reklamowej.

Podstawowym zadaniem wprowadzanych narzędzi i usprawnień jest zapewnienie przedsiębiorcom wygodnej komunikacji z klientami w celu maksymalizacji zysku. Przede wszystkim jednak – zysku samego Facebooka. Jeśli nowe narzędzia okażą się skuteczne, firmy będą chętniej płacić za możliwość zareklamowania się przy ich pomocy.

Obecnie przeglądając swoją facebookową tablicę muszę przekopywać się przez dziesiątki wiadomości generowanych przez firmy, by znaleźć kilka wysłanych przez znajomych. Mam nadzieję, że po wprowadzeniu zmian Messenger nie będzie wyglądał identycznie.

Źródło: Facebook przez TechCrunch