Facebook Instagram Twitter WhatsApp Messenger logo (fot. Pexels)

Mark Zuckerberg chce zintegrować Messenger, WhatsApp i Instagram. To może być genialny krok!

Nie każdy wie, że Messenger, WhatsApp i Instagram mają tego samego właściciela. W głowie Marka Zuckerberga pojawił się pomysł, aby zintegrować ze sobą wszystkie trzy aplikacje. I chociaż nie będzie to łatwe, to proces ten ma się zakończyć pod koniec 2019 roku lub najpóźniej na początku 2020 roku.

Reklama

Chociaż Facebook formalnie jest właścicielem Messengera, WhatsAppa i Instagrama, to w momencie przejmowania dwóch ostatnich obiecano im mnóstwo autonomii. Na przestrzeni ostatnich lat platformy te zyskały jednak tak ogromną popularność, że Mark Zuckerberg zapragnął je zintegrować. Skorzystać na tym mają przede wszystkim użytkownicy.

Reklama

Od razu trzeba jednak zaznaczyć, że Messenger, WhatsApp i Instagram nie zostaną przekształcone w jedną platformę. Zamiast tego, właściciel Facebooka chce zintegrować ich infrastrukturę, dzięki czemu użytkownicy jednej aplikacji będą mogli wysyłać wiadomości do korzystających z innego programu. Co więcej, konwersacja zawsze ma być szyfrowana (na razie end-to-end encryption jest obecna tylko w WhatsAppie).

Dzięki unifikacji infrastruktury wszystkich aplikacji Mark Zuckerberg chce wzmocnić bazę użytkowników i jeszcze bardziej przywiązać ich do wspólnego ekosystemu. Jeśli bowiem ktoś będzie mógł wysłać wiadomość do osoby korzystającej z innego programu Facebooka, najprawdopodobniej nie pomyśli o szukaniu alternatywy u konkurencji.

Mark Zuckerberg znacząco ułatwi więc komunikację użytkownikom, ponieważ nie będą już musieli instalować wielu aplikacji, aby móc kontaktować się ze swoimi znajomymi – wystarczy im do tego jedna aplikacja i jedno konto.

Połączenie infrastruktury Messengera, Instagrama i WhatsAppa jest jednak sporym wyzwaniem, ponieważ w każdej z platform proces rejestracji przebiega inaczej. Każda z nich rządzi się też nieco innymi prawami. Z drugiej strony dla Facebooka gra może być warta świeczki, bowiem po integracji mogą pojawić się nowe formy monetyzacji wszystkich aplikacji.

W podstawowych założeniach plan Marka Zuckerberga niewątpliwie jest świetny, ponieważ wiele osób narzeka, że musi instalować kilka różnych aplikacji, aby móc komunikować się ze swoimi najbliższymi i znajomymi. Z drugiej strony, nie do końca wiadomo, jakie jeszcze skutki przyniesie połączenie infrastruktury Messengera, Instagrama i WhatsAppa.

Skoro jednak zakończenie procesu unifikacji planowane jest na koniec 2019 roku lub najpóźniej początek 2020 roku, to za niedługo powinniśmy poznać kolejne szczegóły.

Źródło: The New York Times

  1. No dobra Tabletowo, pora coś powiedzieć. Od wprowadzenia nowego systemu komentarzy minęło ponad dwa tygodnie. Nadal nie można się zalogować przez Disqusa, nadal występują błędy, takie jak nakładanie się na siebie komentarzy przy rozwijaniu listy i nadal wszystko ma laga. Kazaliście czekać, czekałem, i zmian nie widzę. Co jest?
    P.S. Usuwanie niewulgarnych, konstruktywnych komentarzy zwyczajnie nie przystoi stronie takiej jak ta…

    1. Przydałoby się jakieś wyjaśnienie, update. Obiecane było parę rzeczy. Wiadomo, że nie zawsze wszystko idzie jak by się chciało, ale ludzie powinni mieć jakieś wyjaśnienie. Ja zrobiłem sobie tutaj nowe konto, gdy na początku wyświetlało mi, że mój nick z Disqus (jendrush) jest zajęty.

    2. Tak. Dalej jest biała belka na komentarzach i nie mogę ich odczytać. Jeżeli chodzi o naprawę takich spraw to powinno się to robić natychmiast po zgłoszeniach. Oczywiście trochę to zajmuje tylko że to się już dosyć długo ciągnie i nie widać żadnych zmian. Źle się użytkuje te komentarze. Prawda jest taka że dla mnie disqus był lepszy i przejrzysty. Przykre tylko że prawdziwe. Proszę o możliwość naprawy tych błędów albo oficjalnej odpowiedzi że się nie da i nie ma po co pisać. Jest tak i kropka, wtedy się zgodzę i okey 😊

    3. Patrząc ilu zdenerwował disqus oraz ile jest stron na tym spot im, to coś czuję, że oni tylko ładnie obiecują..

    4. Czekamy na wprowadzenie wszystkich zmian przez spot.im. Sami niestety nie możemy tego zrobić :(

    5. Zacznijmy od tego, że nikt nic nie usuwa, system czasem uznaje coś za spam i zdejmuje do ponownej weryfikacji. Jest dużo komentarzy spamerskich, a czasem wulgarnych, dlatego w ten sposób system jest ustawiony, by minimalizować ich obecność. Czasem ciut trwa, zanim ktoś zatwierdzi, jesteśmy tylko ludźmi.

      Druga sprawa, komentarz może i jest konstruktywny, ale nie jest to miejsce dla niego. Jest wątek dotyczący nowego systemu komentarzy, zapraszam tam, tutaj rozmawiamy o tematyce wpisu, inaczej robi się po prostu śmietnik.

      Teraz sprawy poprawek. Tak, faktycznie to trwa dłużej, niż się spodziewaliśmy, nadal mamy z nimi świetny kontakt i bardzo żywiołowo reaguję na nasze sugestie, chętnie z nami pracuję, ale pamiętajmy też, że nie jesteśmy jedynym podmiotem z którym współpracują, mają cykl wydawniczy, okres testów i tak dalej. Z powodu bugu u jednego z partnerów, który musieli znaleźć i szybko naprawić i drobnych problemów w kodzie u nas, temat się trochę przedłuża.

      Kolejny cykl zaczyna się na początku tygodnia, część zmian będzie wtedy wprowadzone, włącznie z naprawą bugu z powiadomieniami. Takie mam od nich zapewnienie. Razem pracujemy też nad innymi rzeczami, ale też jeszcze za wcześnie mówić o tym.

      Teraz kwestia testów przed wdrożeniem nowego systemu, bo i takie zarzuty się pojawiły. Tak, robiliśmy je, dość długo nawet, bo ponad miesiąc. Nie mieliśmy takich problemów wtedy. Logowanie Disqusem działało, z powiadomieniami nie było problemu itp.

    6. Tak. Rozumiem. Tylko popatrzcie też na czytelników którzy mają cały czas z tym problem nie jest to przyjemne i jeżeli system się nie sprawdza trzeba go zmienić.

    7. Niepotrzebne gdybanie. To są systemy z zupełnie innym modelem działania. Disqus jest free i nastawiony na masówkę w ramach jednego ekosystemu, uzależniając od siebie też inne strony. Spot.im współpracuje z wybranymi wydawcami, dostarczając im narzędzie do tworzenia swojej własnej społeczności i zależy im na zasadzie „You Own Your Data”. Dlatego nie da się tego porównać.

    8. Ależ patrzymy, tylko patrzymy szeroko, a mamy trochę pełniejszy obraz sytuacji i gdybym miał oceniać to po tych dwóch tygodniach korzystania, to powiedziałbym, że sprawdza się znacznie lepiej niż Disqus. Większość osób nie ma problemu z tym systemem, jest kilka negatywnych głosów, ale zawsze takie są, nie da się każdemu dogodzić, zawsze są jakieś kompromisy.

      Tak, jest kilka irytujących rzeczy, które trzeba szybko naprawić, chciałbym, żeby to się stało od razu, ale niestety to się jeszcze przedłużyło.

      Też nie chcemy tego przeciągać w nieskończoność, więc jeśli nie zaskoczy w niedługim czasie, preferencyjnie początek przyszłego tygodnia, to na poważnie rozważymy powrót do Disqusa. Na razie jestem jeszcze dobrej myśli i dajemy im szansę. Wciąż uważam, że warto.

    9. Dziwnie w takim razie działa wasz filtr, bo mój komentarz przyjelo, zapisalem zakładkę, a gdy wróciłem za jakiś czas, to komentarza nie było (Disqus blokuje od razu przy publikacji). Za to niemal identyczny komentarz tutaj przeszedł bez problemu.
      No ale nieważne.
      Napisałem to tutaj, bo pod świeżym tekstem taki komentarz jest dobrze widoczny. Pod tekstem o zmianach kto by go przeczytał? Tutaj mój głos poparło dodatkowo kilka osób, i zmusiło was to do odpowiedzi. Taki był cel.
      Co do zmian. Mam ogólne pojęcie jak wygląda proces wprowadzania zmian i relacja klient-twórca. Wiem, że to nie jest proste. Ale wy się chwalicie świetnym kontaktem, a ja tymczasem nadal komentuję w bardzo ograniczonym stopniu, bo z konta gościa zwyczajnie nie ma to sensu. A aż tak mi nie zależy by zakładać tu osobne konto. Także widzisz.

    10. Oczywiście, że byśmy odpisali, po to jest tamten wątek i po to jest podlinkowany pod każdym wpisem. Przeglądam komentarze, a czasem jeśli coś przeoczę, kilka osób z redakcji mnie pinga, że przydałaby się w jakiejś sprawie moja odpowiedź. Takie wymuszanie reakcji i szukanie przyklaśnięcia innych jest krótkowzroczne i nigdy nie przekłada się na coś dobrego.

      1. Zrobił się tu teraz bajzel z odpowiedziami nie na temat i zaburzył dyskusję.
      2. Jeśli zostawimy takie komentarze, to przyzwolimy na zachowanie i wszyscy to będą robić.
      3. Dyskusja pod wpisem ma krótki czas życia.
      4. Dziecinne.

      Dobry kontakt nie oznacza automatycznie robienia wszystkiego, co sobie życzymy w sposób, jaki sobie życzymy. To jest proces produkcyjny, który trzeba przejść. Są rzeczy, które zrobili od reki, są takie, które wymagają przejścia pełnego cyklu produkcyjnego.

      Co do konta, nie zmuszamy, nie chcesz zakładać, ok, szanuję to. Trzeba jakoś z tym żyć. Mam podgląd ile kont się u nas zakłada, liczba stale rośnie dzień do dnia i dobrze rokuje. Mam nadzieję, że najbliższy czas wreszcie rozwiąże kilka bugów i problem z mergowaniem kont Disqusa. I tego się trzymajmy.

      Prośba, żeby komentarze dotyczące Spot.im wrzucać w odpowiednim wątku. Konstruktywna krytyka zawsze ok, ale w miejscu do tego przeznaczonym. Będę usuwał bez ostrzeżenia, jeśli będą się pojawiać poza nim (choć podchodzę do tego bardzo liberalnie). Mam nadzieję, że zrozumiałym jest dlaczego.

  2. pomysł jak najbardziej ciekawy – używam tylko z wymienionych WhatsAppa – czyli mógłbym się komunikować z poziomu tej app z uzytkownikiem Insta lub Messengera

  3. Pomysł totalnie idiotyczny. Teraz będzie miał i numer telefonu i prawdziwe kontakty (Whatsapp), do tego powiąże z danymi z FB no i media z Instagrama. Ja korzystam tylko z Whatsappa, rodzinnie – rewelka. Oddzielenie fejsbadziewa od prywatnych spraw. Nie rozumiem jak można przyklaskiwać takiemu zabiegowi. Korelowanie danych = mniejsza prywatność, wiedzą o nas od groma, bo mają skojarzone dane. Masakra! Jak można takie coś uznawać za świetny pomysł? Aż takimi fanbojami pozbywania się życia jesteście?

  4. Połączenie jest złym pomysłem. To są kompletnie inne narzędzia i służą do innych rzeczy. Do żadnej nie logujemy się kontem FB (do jednej numerem telefonu). Według mnie skończy się to właśnie odwrotnie czyli ucieczką do konkurencji.

    1. W jakiej dokładnie sytuacji to się dzieje? Do tej pory nie udało mi się odtworzyć takiego problemu, więc trudno mi go zdiagnozować.

    2. To samo dzieje się przy rozwijaniu komentarzy (taki przycisk na srodmu, jak ich jest dużo, no wiesz), na smartfonie rzecz jasna, przeglądarka Dolphin jeśli to istotne

    3. Dopiero co mi tak zrobiło przy rozwijaniu. Przy tym mi najczęściej to się dzieje. Chrome na 8Xie.

  5. Nie oszukujmy się, połączenie po to aby zbierać permanentnie nasze dane jeszcze bardziej w chamski sposób. Od kilku lat używam Signal i Ring polecane były przez Edwarda Snowdena i nie narzekam, namawiam innych do tego.

  6. No ja zintegruje wtedy platformę rezygnacji z usług grupy FB i po samym Facebooku i Messengerze zrezygnuje również z Whatsappa i Instagrama.

  7. No dobra Tabletowo, pora coś powiedzieć. Od wprowadzenia nowego systemu komentarzy minęło ponad dwa tygodnie. Nadal nie można się zalogować przez Disqusa, nadal występują błędy, takie jak nakładanie się na siebie komentarzy przy rozwijaniu listy i nadal wszystko ma laga. Kazaliście czekać, czekałem, i zmian nie widzę. Co jest?
    P.S. Usuwanie niewulgarnych, konstruktywnych komentarzy zwyczajnie nie przystoi stronie takiej jak ta…

    1. Przydałoby się jakieś wyjaśnienie, update. Obiecane było parę rzeczy. Wiadomo, że nie zawsze wszystko idzie jak by się chciało, ale ludzie powinni mieć jakieś wyjaśnienie. Ja zrobiłem sobie tutaj nowe konto, gdy na początku wyświetlało mi, że mój nick z Disqus (jendrush) jest zajęty.

    2. Tak. Dalej jest biała belka na komentarzach i nie mogę ich odczytać. Jeżeli chodzi o naprawę takich spraw to powinno się to robić natychmiast po zgłoszeniach. Oczywiście trochę to zajmuje tylko że to się już dosyć długo ciągnie i nie widać żadnych zmian. Źle się użytkuje te komentarze. Prawda jest taka że dla mnie disqus był lepszy i przejrzysty. Przykre tylko że prawdziwe. Proszę o możliwość naprawy tych błędów albo oficjalnej odpowiedzi że się nie da i nie ma po co pisać. Jest tak i kropka, wtedy się zgodzę i okey ?

    3. Patrząc ilu zdenerwował disqus oraz ile jest stron na tym spot im, to coś czuję, że oni tylko ładnie obiecują..

    4. Zacznijmy od tego, że nikt nic nie usuwa, system czasem uznaje coś za spam i zdejmuje do ponownej weryfikacji. Jest dużo komentarzy spamerskich, a czasem wulgarnych, dlatego w ten sposób system jest ustawiony, by minimalizować ich obecność. Czasem ciut trwa, zanim ktoś zatwierdzi, jesteśmy tylko ludźmi.

      Druga sprawa, komentarz może i jest konstruktywny, ale nie jest to miejsce dla niego. Jest wątek dotyczący nowego systemu komentarzy, zapraszam tam, tutaj rozmawiamy o tematyce wpisu, inaczej robi się po prostu śmietnik.

      Teraz sprawy poprawek. Tak, faktycznie to trwa dłużej, niż się spodziewaliśmy, nadal mamy z nimi świetny kontakt i bardzo żywiołowo reaguję na nasze sugestie, chętnie z nami pracuję, ale pamiętajmy też, że nie jesteśmy jedynym podmiotem z którym współpracują, mają cykl wydawniczy, okres testów i tak dalej. Z powodu bugu u jednego z partnerów, który musieli znaleźć i szybko naprawić i drobnych problemów w kodzie u nas, temat się trochę przedłuża.

      Kolejny cykl zaczyna się na początku tygodnia, część zmian będzie wtedy wprowadzone, włącznie z naprawą bugu z powiadomieniami. Takie mam od nich zapewnienie. Razem pracujemy też nad innymi rzeczami, ale też jeszcze za wcześnie mówić o tym.

      Teraz kwestia testów przed wdrożeniem nowego systemu, bo i takie zarzuty się pojawiły. Tak, robiliśmy je, dość długo nawet, bo ponad miesiąc. Nie mieliśmy takich problemów wtedy. Logowanie Disqusem działało, z powiadomieniami nie było problemu itp.

    5. Tak. Rozumiem. Tylko popatrzcie też na czytelników którzy mają cały czas z tym problem nie jest to przyjemne i jeżeli system się nie sprawdza trzeba go zmienić.

    6. Niepotrzebne gdybanie. To są systemy z zupełnie innym modelem działania. Disqus jest free i nastawiony na masówkę w ramach jednego ekosystemu, uzależniając od siebie też inne strony. Spot.im współpracuje z wybranymi wydawcami, dostarczając im narzędzie do tworzenia swojej własnej społeczności i zależy im na zasadzie „You Own Your Data”. Dlatego nie da się tego porównać.

    7. Ależ patrzymy, tylko patrzymy szeroko, a mamy trochę pełniejszy obraz sytuacji i gdybym miał oceniać to po tych dwóch tygodniach korzystania, to powiedziałbym, że sprawdza się znacznie lepiej niż Disqus. Większość osób nie ma problemu z tym systemem, jest kilka negatywnych głosów, ale zawsze takie są, nie da się każdemu dogodzić, zawsze są jakieś kompromisy.

      Tak, jest kilka irytujących rzeczy, które trzeba szybko naprawić, chciałbym, żeby to się stało od razu, ale niestety to się jeszcze przedłużyło.

      Też nie chcemy tego przeciągać w nieskończoność, więc jeśli nie zaskoczy w niedługim czasie, preferencyjnie początek przyszłego tygodnia, to na poważnie rozważymy powrót do Disqusa. Na razie jestem jeszcze dobrej myśli i dajemy im szansę. Wciąż uważam, że warto.

    8. Dziwnie w takim razie działa wasz filtr, bo mój komentarz przyjelo, zapisalem zakładkę, a gdy wróciłem za jakiś czas, to komentarza nie było (Disqus blokuje od razu przy publikacji). Za to niemal identyczny komentarz tutaj przeszedł bez problemu.
      No ale nieważne.
      Napisałem to tutaj, bo pod świeżym tekstem taki komentarz jest dobrze widoczny. Pod tekstem o zmianach kto by go przeczytał? Tutaj mój głos poparło dodatkowo kilka osób, i zmusiło was to do odpowiedzi. Taki był cel.
      Co do zmian. Mam ogólne pojęcie jak wygląda proces wprowadzania zmian i relacja klient-twórca. Wiem, że to nie jest proste. Ale wy się chwalicie świetnym kontaktem, a ja tymczasem nadal komentuję w bardzo ograniczonym stopniu, bo z konta gościa zwyczajnie nie ma to sensu. A aż tak mi nie zależy by zakładać tu osobne konto. Także widzisz.

    9. Oczywiście, że byśmy odpisali, po to jest tamten wątek i po to jest podlinkowany pod każdym wpisem. Przeglądam komentarze, a czasem jeśli coś przeoczę, kilka osób z redakcji mnie pinga, że przydałaby się w jakiejś sprawie moja odpowiedź. Takie wymuszanie reakcji i szukanie przyklaśnięcia innych jest krótkowzroczne i nigdy nie przekłada się na coś dobrego.

      1. Zrobił się tu teraz bajzel z odpowiedziami nie na temat i zaburzył dyskusję.
      2. Jeśli zostawimy takie komentarze, to przyzwolimy na zachowanie i wszyscy to będą robić.
      3. Dyskusja pod wpisem ma krótki czas życia.
      4. Dziecinne.

      Dobry kontakt nie oznacza automatycznie robienia wszystkiego, co sobie życzymy w sposób, jaki sobie życzymy. To jest proces produkcyjny, który trzeba przejść. Są rzeczy, które zrobili od reki, są takie, które wymagają przejścia pełnego cyklu produkcyjnego.

      Co do konta, nie zmuszamy, nie chcesz zakładać, ok, szanuję to. Trzeba jakoś z tym żyć. Mam podgląd ile kont się u nas zakłada, liczba stale rośnie dzień do dnia i dobrze rokuje. Mam nadzieję, że najbliższy czas wreszcie rozwiąże kilka bugów i problem z mergowaniem kont Disqusa. I tego się trzymajmy.

      Prośba, żeby komentarze dotyczące Spot.im wrzucać w odpowiednim wątku. Konstruktywna krytyka zawsze ok, ale w miejscu do tego przeznaczonym. Będę usuwał bez ostrzeżenia, jeśli będą się pojawiać poza nim (choć podchodzę do tego bardzo liberalnie). Mam nadzieję, że zrozumiałym jest dlaczego.

  8. pomysł jak najbardziej ciekawy – używam tylko z wymienionych WhatsAppa – czyli mógłbym się komunikować z poziomu tej app z uzytkownikiem Insta lub Messengera

  9. Pomysł totalnie idiotyczny. Teraz będzie miał i numer telefonu i prawdziwe kontakty (Whatsapp), do tego powiąże z danymi z FB no i media z Instagrama. Ja korzystam tylko z Whatsappa, rodzinnie – rewelka. Oddzielenie fejsbadziewa od prywatnych spraw. Nie rozumiem jak można przyklaskiwać takiemu zabiegowi. Korelowanie danych = mniejsza prywatność, wiedzą o nas od groma, bo mają skojarzone dane. Masakra! Jak można takie coś uznawać za świetny pomysł? Aż takimi fanbojami pozbywania się życia jesteście?

    1. wiesz ze jeśli chodzi o prywatność to od kilku lat jej nie masz, a jeśli chodzi o dane to nic się nie zmieni bo i tak masz pewnie konto na każdej z ich usług także te dane i tak są już daaawno skolerowane

  10. Połączenie jest złym pomysłem. To są kompletnie inne narzędzia i służą do innych rzeczy. Do żadnej nie logujemy się kontem FB (do jednej numerem telefonu). Według mnie skończy się to właśnie odwrotnie czyli ucieczką do konkurencji.

    1. W jakiej dokładnie sytuacji to się dzieje? Do tej pory nie udało mi się odtworzyć takiego problemu, więc trudno mi go zdiagnozować.

    2. To samo dzieje się przy rozwijaniu komentarzy (taki przycisk na srodmu, jak ich jest dużo, no wiesz), na smartfonie rzecz jasna, przeglądarka Dolphin jeśli to istotne

  11. Nie oszukujmy się, połączenie po to aby zbierać permanentnie nasze dane jeszcze bardziej w chamski sposób. Od kilku lat używam Signal i Ring polecane były przez Edwarda Snowdena i nie narzekam, namawiam innych do tego.

  12. No ja zintegruje wtedy platformę rezygnacji z usług grupy FB i po samym Facebooku i Messengerze zrezygnuje również z Whatsappa i Instagrama.

    1. Ja też. Na co komu messenger? Albo WhatsApp albo Disco to jest teraz popularne i najwięcej znajomych używa. Komunikatory to jest ta branża, gdzie niekoniecznie sam decydujesz. No chyba, że lubisz korzystać z pustej platformy ;).

  13. Prawdopodobnie odbije się to Markowi czkawką, jednak pomijając zupełnie kwestię prywatności – fajnie by było gdybym mógł z WhatsApp wysyłać wiadomości do ludzi z messenera itp. Mógłbym wtedy korzystać wyłącznie z WhatsApp a moja bateria by odżyła.

    1. Ja też. Na co komu messenger? Albo WhatsApp albo Disco to jest teraz popularne i najwięcej znajomych używa. Komunikatory to jest ta branża, gdzie niekoniecznie sam decydujesz. No chyba, że lubisz korzystać z pustej platformy ;).

  14. Prawdopodobnie odbije się to Markowi czkawką, jednak pomijając zupełnie kwestię prywatności – fajnie by było gdybym mógł z WhatsApp wysyłać wiadomości do ludzi z messenera itp. Mógłbym wtedy korzystać wyłącznie z WhatsApp a moja bateria by odżyła.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama