Ile to już czasu dział mobilny LG przynosi starty? Aż trzy lata…

LG G6

Szczerze nie mogę zrozumieć, dlaczego LG wciąż utrzymuje swój dział mobilny, który od dwunastu kwartałów z rzędu, tj. trzech lat (!), regularnie przynosi straty. Co innego, gdyby Koreańczycy złożyli taką deklarację, jak Sony, które otwarcie mówi, że robi to raczej z przymusu niż zdrowego rozsądku (Japończycy nie wierzą, że smartfony to przyszłość, ale mimo wszystko chcą być na nią przygotowani, aby nie zostać w tyle). LG jednak cały czas wierzy, że wkrótce będzie lepiej.

LG ma to szczęście, że inne działy przynoszą kokosy, ponieważ dzięki temu ma z czego pokrywać straty, generowane przez sam dział mobilny. Ogólnie bowiem firma i tak wychodzi na duży plus. Wartość łącznej sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 roku zamknęła się w kwocie 15,12 bilionów wonów południowokoreańskich, tj. równowartości 14,1 miliardów dolarów amerykańskich. Zysk operacyjny wyniósł natomiast 1,11 biliona wonów (1,03 miliarda dolarów). Koreańczycy przy okazji pochwalili się też, że przychód operacyjny wzrósł aż o ponad 20% względem analogicznego okresu rok wcześniej (Q1 2017). Koniec końców pierwszy kwartał 2018 roku był najlepszy pod względem zysków, przychodów i kwartalnej rentowności od czasów drugiego kwartału… 2009 roku!

W pierwszym kwartale 2018 roku dział mobilny odnotował sprzedaż o łącznej wartości 2,16 bilionów wonów (2,01 miliarda dolarów) oraz stratę operacyjną w wysokości 136,1 miliardów wonów (126,85 milionów dolarów). Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej (Q1 2017) dział mobilny wygenerował 3,01 biliona wonów (2,61 miliarda dolarów) przychodu. LG tłumaczy to jednak faktem nowej strategii prezentowania kolejnych smartfonów (mowa tu najpewniej o flagowcach). Producent oczekuje, że premiera LG G7 ThinQ oraz otwarcie Centrum Aktualizacji Oprogramowania pozytywnie wpłyną na przyszłość działu mobilnego.

Jak wspomniałem, inne działy LG radzą sobie naprawdę świetnie. Zarówno LG Home Appliance & Air Solution Company, jak i LG Home Entertainment Company odnotowały najwyższy w historii kwartalny zysk operacyjny, który łącznie przekroczył wartość 1 biliona wonów (odpowiednio 553,1 miliarda i 577,3 miliarda wonów). LG Business-to-Business Company wygenerowała z kolei zysk operacyjny w wysokości 78,8 miliarda wonów (73,45 miliona dolarów). Warto w tym miejscu dodać, że jest on aż o 192% wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Nie tylko dział mobilny przynosi jednak straty. Pierwszy kwartał 2018 roku na minusie w wysokości 17 miliardów wonów (15,84 milionów dolarów) zakończyła również LG Vehicle Components Company. Strata operacyjna w tym przypadku jest mimo wszystko o wiele mniejsza.

Źródło: LG

Exit mobile version