LG Polska: smartfony ze sklepów do operatorów | Tabletowo.pl

Z wielu sklepów z elektroniką w Polsce znikają smartfony LG. Wiemy, dlaczego

Dołącz do dyskusji 0

Ostatnio zauważyliśmy pewną prawidłowość: otóż w wielu sklepach AGD i RTV, zajmujących się sprzedażą detaliczną, znacząco zmniejszyła się dostępność smartfonów LG. Zainteresowani powodami takiej sytuacji, zwróciliśmy się do firmy o słowo komentarza.

Co kieruje LG w Polsce, że smartfony tego producenta są dostępne w mniejszej liczbie miejsc niż produkty konkurencji? Ich liczba zauważalnie spadła w ciągu ostatnich tygodni, co wywołało masę pytań dotyczących kondycji firmy na naszym rynku. Czy to oznacza, że LG zwija smartfonowy biznes z Polski? Czy mamy spodziewać się wycofania produktów z Korei z polskich sklepów? Czy fani marki mają się czym przejmować?

Odpowiedzi to: nie, nie i nie.

Będzie inaczej niż było

O skomentowanie tej sprawy poprosiliśmy przedstawicielstwo LG w Polsce. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy.

Otóż, LG Polska nie pozostawia rynku smartfonów w naszym kraju. Zmienia jednak profil działania. Strategia biznesowa firmy jest obecnie modyfikowana w kierunku współpracy z operatorami. Przejawami tych przemian było ubiegłoroczne zacieśnienie współpracy LG Polska z sieciami Play i Plus. Dzięki niej smartfony koreańskiego producenta oferowane są w sklepach operatorskich jako urządzenia proponowane podczas podpisywania umów oraz jako sprzęt do kupienia bez zobowiązania.

Sprzedaż tego rodzaju jest na tyle duża, że spełnia założone plany biznesowe i zapewnia dobrą bazę zrównoważonych przychodów dla LG. W takiej sytuacji firma nie czuje się zmuszona do inwestowania dodatkowych środków w promowanie sprzedaży detalicznej w innych sklepach. Kanał dystrybucji operatorskiej jest po prostu wystarczający.

Nie oznacza to, że smartfony LG kompletnie znikną ze sklepów z elektroniką. Nadal są dostępne w ofercie – na przykład w Media Markt czy Media Expert. Nie jest jednak tajemnicą, że ich dostępność w tej gałęzi sprzedaży będzie wyraźnie mniejsza od obecności w sklepach operatorów. Na przykład w sklepie x-kom, choć podkategoria LG istnieje wśród producentów smartfonów, nie znajdziemy tam na razie ani jednego urządzenia.

Jak zapewniło nas przedstawicielstwo LG w Polsce, firma zamierza dodatkowo „rozszerzać obecność w pozostałych kanałach biznesowych zgodnie z zasadą obustronnych korzyści handlowych”. Zobaczymy, co to będzie oznaczać w praktyce.

LG nie znika z rynku smartfonów w Polsce

Na razie ważne jest jedno: LG nie porzuca rynku smartfonów w Polsce. Co przyniesie przyszłość – jeszcze zobaczymy. Trzeba będzie się jednak przyzwyczaić do tego, że jeśli będziemy chcieli zakupić smartfon tego producenta, to najłatwiejszą drogą będzie udanie się do internetowego sklepu któregoś z operatorów lub odwiedzenie jego salonu sprzedaży.

LG G8X ThinQ – od Ciebie zależy czy korzystasz z jednego czy z dwóch ekranów (recenzja)

źródło: własne

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Przeczytaj następny wpis niżej
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona