Lenovo o popularności Apple w Chinach

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Apple rozszerzyło zasięg dystrybucji swoich produktów o kraje azjatyckie, gdzie szybko zyskały one ogromną popularność. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę HSBC wynika, że Lenovo, dotychczas lider rynku urządzeń elektronicznych w Chinach, powoli zaczyna ustępować miejsca amerykańskiemu gigantowi i musiałoby zwiększyć swoje dochody o miliard dolarów, aby móc mu dorównać. Jednak prezes Lenovo, Yang Yuanquing, nie obawia się zagrożenia ze strony firmy spod znaku nadgryzionego jabłka, ponieważ dostrzega znaczącą różnicę w grupach docelowych, którym oba koncerny oferują swoje produkty.

„Nie prowadzimy tutaj obliczeń na jabłkach. Przy tworzeniu swoich kalkulacji firma HSBC wzięła pod uwagę segment rynku telefonów komórkowych, ale to komputery są najmocniejszą stroną Lenovo. Nasze telefony nie są zbyt popularne, nawet w Chinach. Jeżeli weźmie się pod uwagę rynek komputerowy, nadal znajdujemy się daleko przed konkurencją. Chcemy utrzymać i rozszerzać swój udział w rynku.”

Yang Yuanquing dodał także, że Lenovo chce skupić się na tworzeniu urządzeń dla wszystkich segmentów tabletowego rynku, wliczając w to tanie, dostępne dla wszystkich, modele.

„Chcemy stać się liderem także tego rynku i uważamy, że cel ten jest jak najbardziej osiągalny. Takie są nasze ambicje.”

Przypomnijmy, że na rynku światowym od niedawna znajdują się tablety Lenovo, które, dzięki systemom operacyjnym Android oraz Windows 7, oferują zaawansowane funkcje zarówno biznesowe, jak i multimedialne. Kwartalne wyniki sprzedaży wykażą, czy mają one wszystko, czego potrzeba, aby zapobiec dominacji Apple iPada w Chinach.

via BGR oraz All Things D