Awarie to niestety nasz chleb powszedni. Na nieszczęście dla użytkowników Kalendarza Google, tym razem przestała działać ta aplikacja. U niektórych natomiast działa, ale też nie do końca tak, jak powinna.
W Sklepie Play możemy odnaleźć informację, że aplikację Kalendarz Google pobrano ponad miliard razy. Należy jednak pamiętać, że program ten dostępny jest także na urządzenia z systemem operacyjnym iOS, więc grono użytkowników jest jeszcze większe (nawet jeśli jakaś część z nich korzysta z tego rozwiązania tylko okazjonalnie).
Kalendarz Google nie działa
Google oficjalnie potwierdziło, że wie o problemie i pracuje nad jego usunięciem. Jeśli okaże się, że sytuacja jest naprawdę poważna, producent wkrótce powinien udostępnić więcej informacji – w przeciwnym przypadku wszystko za niedługo powinno wrócić do normy.
Aktualnie jednak strona internetowa Kalendarza Google w ogóle nie działa – próba zalogowania się na swoje konto kończy się wyświetleniem informacji o błędzie 404, okraszonym dodatkowo monitem, że nic pod klikniętym linkiem nie znaleziono. Nie da się nic więcej zrobić, oprócz zamknięcia strony, bo i tak nic innego nie pozostaje.
Aplikacja na urządzenia mobilne natomiast działa, ale też nie do końca tak, jak powinna. Bo o ile podstawowe funkcje cały czas są aktywne, tak problemy sprawia synchronizacja, żeby nie powiedzieć, że bardziej nie działa niż działa. Wynika to najpewniej z faktu, że tego rodzaju operacja wykonywana jest po stronie serwerów Google, a te najwyraźniej uległy awarii lub coś zakłóciło ich pracę.
Na razie trudno powiedzieć, kiedy Google przywróci pełną funkcjonalność swojego Kalendarza. W momencie publikacji tego materiału cały czas na stronie producenta wisi informacja o tym, że wie o błędzie i wkrótce poda więcej szczegółów.
Wy też zauważyliście problemy z Kalendarzem Google? A może korzystacie z innych aplikacji, które pomagają organizować czas i przypominają o ważnych wydarzeniach?