Wear OS by Google (fot. Google)

Już nie pobiegasz z Runkeeperem na zegarku z Wear OS

Choć odnoszę wrażenie, że wśród amatorów biegania w Polsce najbardziej popularna jest aplikacja Endomondo, to prawdopodobnie niejeden z Was korzysta(ł) z aplikacji RunKeeper. Jeśli wykorzystywaliście do śledzenia swoich treningów propozycję rozwijaną przy pomocy Asics w duecie ze smartwatchem, to mamy smutne wieści – wsparcie dla Wear OS dobiega końca.

Aplikacja RunKeeper została pobrana ze Sklepu Play miliony razy, a na podstawie ocen i komentarzy można wywnioskować, że cieszy się nie najgorszą popularnością również w Polsce. Trudno co prawda ustalić, ile spośród użytkowników aplikacji wykorzystywało podczas przebieżek smartwatcha z Wear OS na pokładzie, ale pewne jest, że już niedługo opcja ta przestanie być dostępna. Aktywności fizyczne oczywiście nadal będzie można monitorować z poziomu smartfona, jednak wsparcie dla zegarków zostanie ucięte wraz z wersją 9.13.

Jeżeli opisywana nowość Was dotyczy to dajcie znać, czy otrzymaliście od Asics maila informującego o nadchodzącej zmianie – wygląda na to, że co najmniej część osób uruchamiających RunKeeper na Wear OS została uprzedzona o nadchodzącym braku wsparcia. Jeden z użytkowników Reddita postanowił wykorzystać znajdującą się na końcu wiadomości wzmiankę „skontaktuj się z nami, jeśli masz jakieś pytania” i dowiedział się, dlaczego deweloperzy podjęli taką, a nie inną decyzję.

Postanowiliśmy przerwać wsparcie dla Android Wear [osoba odpisująca na maila miała na myśli Wear OS ;) – przyp.], ponieważ integracja z zegarkiem nie działała prawidłowo lub działała niekonsekwentnie w przypadku większości użytkowników. Było to doświadczenie obarczone licznymi błędami i mieliśmy trudności z utrzymaniem i naprawianiem aplikacji. Dodatkowo, bardzo mała część społeczności RunKeeper faktycznie z niej korzystała.

Ponieważ jesteśmy małym zespołem z ograniczonymi zasobami, przeprowadziliśmy research i ostatecznie stwierdziliśmy, że próba utrzymania partnerstwa, które nie działało dobrze, nie byłaby dla nas korzystna. mamy nadzieję, że to zrozumiesz.

Serdecznie przepraszamy za rozczarowanie.

Aplikację zaktualizowano trzy dni temu, a opis? ;)

Choć wygląda na to, że rozczarowanie nie dotyczy znacznego grona osób (choć nawet niewielki ułamek z 25 milionów, to nadal całkiem spora liczba), to ekipie deweloperów należą się wyrazy szacunku za umiejętność posypania głowy popiołem. Trudno nie zgodzić się z tym, że lepiej nie oferować danego produktu, niż oferować go w niepełnowartościowym wydaniu.

źródło: Android Central