W środowisku dziennikarzy technologicznych nie raz i nie dwa słyszało się o tym, że iPhone X nie był wcale takim bestsellerem, że Apple oczekiwało lepszego odbioru nowego smartfona, i że będzie to widoczne w wynikach firmy. I jest – okazało się, że plotki o rzekomej słabej sprzedaży najbardziej rewolucyjnego modelu iPhone’a od lat są mocno przesadzone.
Apple w publikowanych przez siebie wynikach finansowych nie podaje, ile sztuk poszczególnych modeli iPhone’ów zostało sprzedanych. Firma zlicza je razem, stąd wiemy na przykład, że w drugim kwartale fiskalnym 2018 roku (który częściowo pokrywa się z pierwszym kwartałem kalendarzowym), do sklepów trafiło ponad 52 mln iPhone’ów. Nie dowiedzieliśmy się jednak, który model sprzedawał się najlepiej. W takiej sytuacji pomagają firmy badawcze, takie jak Strategy Analytics.
Zgadzałoby się to z deklaracją Apple, którą niedawno podano podczas przekazywania danych o wynikach finansowych firmy. Dotyczyła ona tego, że iPhone X był najchętniej wybieranym modelem iPhone’a w każdym tygodniu omawianego kwartału.
Drugim najlepiej sprzedającym się telefonem, był według analityków iPhone 8. Na trzecim miejscu wylądował iPhone 8 Plus, a na czwartym – iPhone 7.
Ciekawie wyglądają dane dotyczące kolejnych miejsc. Piąta pozycja przypadła Xiaomi Redmi 5A, który jest jednym z najtańszych smartfonów na świecie i zyskał na popularności w Chinach i Indiach. Kontrast między Apple i Xiaomi zarysował się tutaj bardzo wyraźnie: najpopularniejszym modelem smartfona na świecie jest urządzenie kosztujące tysiące złotych, podczas gdy najlepiej sprzedającym się urządzeniem z Androidem jest telefon wyjątkowo tani.
Choć Samsung pojawił się w zestawieniu dopiero na 6. miejscu, to dowodzi to sporego zainteresowania flagowym Galaxy S9+. Koreańczycy oczekują, że model ten stanie się najlepiej sprzedającym się telefonem z Androidem w następnym kwartale.
Strategy Analytics szacuje, że w pierwszym kwartale tego roku sprzedano łącznie 345,4 mln smartfonów. Pierwsze cztery modele iPhone’ów stanowiły 42,4 mln z tej puli, a więc 12,3% wszystkich nowych smartfonów, które trafiły w ręce klientów.
źródło: Strategy Analytics przez PhoneArena