Reklama
grafika dotycząca zmian w instagramie
Źródło: Instagram

Instagram się zmienia. Przygotuj się na to, co zobaczysz

Kiedy jesteśmy świadkami pewnych zmian, po jakimś czasie wydaje nam się, jakby były z nami od zawsze. Ciekawe, jak długo zajmie użytkownikom przyzwyczajanie się do nowej szaty graficznej i stylistycznej Instagrama. Sprawdź, na co musisz być przygotowany.

Reklama

Nowe szaty Instagrama

Nie jestem pewny, czy wizualne odświeżenie platformy społecznościowej to rzeczywiście – jak mówi sam Instagram – nowy system zaprojektowany z myślą o ciągłej ewolucji, która pomoże tworzyć bardziej wciągające i integrujące doświadczenie dla społeczności. Wiem tylko, że zmiana gradientu, nowy krój pisma oraz układ i projekt systemu znajdą zarówno swoich fanów, jak i przeciwników.

O co w sumie chodzi z tym gradientem? Dzięki procesowi modelowania 3D kolory, którymi pokryte jest m.in. logo aplikacji, stały się teraz bardziej żywe. Nie wiem, czy warto poświęcać zasoby układów mobilnych na „żywe” logo, ale pewnie mam coś w sobie z grzyba, który nie rozumie pewnych mechanizmów, więc uznam to ogólnie za zmianę na lepsze.

Inspirując się projektem ikony serwisu oraz jego znaku słownego, firma wprowadza do obiegu nowy krój pisma. Powitajcie Instagram Sans. Próbując coś wyłapać z marketingowej gadki z oficjalnego wpisu firmy wychodzi na to, że dzięki nowej czcionce globalna społeczność będzie mogła wyrazić się na platformie w nowy sposób w Stories i Reels.

Cel, jaki postawili sobie projektanci, było uczynienie Instagram Sans krojem dostępnym globalnie. Współpraca z ekspertami ds. języka na całym świecie zaowocowała czcionką, której krój dostosowany jest do globalnych skryptów, w tym arabskiego, tajskiego i japońskiego. Ciekawe zatem, jak będzie wyglądała ona wraz z polskimi „ogonkami”.

Najpierw treść

Ostatnią zmianą jest zmieniony interfejs. Oddając ponownie głos oficjalnej notce: nowy system projektowania umieszcza treść w centrum, skupiając się na prostocie oraz samoekspresji. Nowe układy marketingowe dla Instagrama pokazują obrazy na pełnym ekranie, odwołują się do doświadczenia wewnątrz aplikacji i świętują kreatywność, którą widzimy codziennie w naszej społeczności.

grafika ukazująca zmiany wizualne w Instagramie
Źródło: Instagram

Jak podoba się Wam kierunek, w jakim zmierza platforma społecznościowa, która kiedyś skupiała się wyłącznie na zdjęciach 1:1? Przywitacie nowy krój pisma i logo z otwartymi ramionami czy już szukacie zastępstwa dla tego miejsca?