IFA 2014: Samsung Galaxy Tab Active zaprezentowany – pancerny tablet dla biznesu

Samsung chce chyba za wszelką cenę zasłynąć, jako najbardziej innowacyjna marka na świecie. Najpierw zakrzywiany ekran w Galaxy Note Edge, potem okulary Gear VR, a teraz wodoodporny tablet o wręcz pancernej konstrukcji, dedykowany… użytkownikom biznesowym. Choć praktycznie te dwie nisze się gryzą, Koreańczycy postanowili rzucić rękawicę i stanąć do boju o klienta. Z jakim skutkiem?

Producent ten lubi eksperymenty. I chyba z jednym z nich mamy do czynienia. Chyba, bo tablet, który mam przyjemność przedstawiać, prezentuje się nad wyraz dostojnie (jak na pancernika). W cieniu wczorajszych premier, światło dziennie ujrzał Galaxy Tab Active, czyli większy brat Galaxy S 4 Active i Galaxy S5 Active. Urządzenie charakteryzuje obecność wzmocnionej (odpornej na upadki z wysokości do 1,2 metra), wodoodpornej i pyłoszczelnej obudowy (certyfikat IP67), rysika C-Pen, a także wzmocnionego ogniwa akumulatora (8-10 ciągłego użytkowania – dane producenta).

Specyfikacja urządzenia przedstawia się następująco:

Urządzenie dostępne będzie w wersji 16 GB z WiFi i WiFi/LTE. W zestawie znajdziemy również dodatkową, wzmacnianą obudowę. Cena oraz data premiery nie zostały ujawnione przez producenta.

Tablet mimo swoich norm odporności nie wydaje się zbyt gruby, ani nad wyraz brzydki. Swoim wyglądem mocno nawiązuje do mniejszych urządzeń z serii Active. Jego niewątpliwą zaletą jest wymienny akumulator oraz obecność dedykowanego stylusa, który w przypadku osób pracujących w rękawicach jest nie do przecenienia. Urządzenie posiada rozsądną specyfikację, która powinna zapewnić płynną pracę i bezproblemowe działanie (o ile Touch Wiz pozwoli). Na pewno do wad zaliczyć można zwykły ekran TFT LCD, który będzie słabo odbijał refleksy świetlne, a także obecność systemu Android. Nadal nie rozumiem polityki tej korporacji, oferuje ona klientom biznesowym platformę, która lepiej sprawdza się przy konsumowaniu treści. Jak zawsze przy debiucie to rynek zweryfikuje czy punkt patrzenia na biznes od strony Samsunga przyjmie się na dobre. Nawet jeśli zadziała magia marketingu. W końcu to Samsung…

Exit mobile version