Chociaż pierwsza połowa roku minęła już cztery tygodnie temu, to firmy dopiero teraz publikują zbiorcze zestawienia za pierwsze sześć miesięcy 2017 roku. Huawei również. I robi to dumnie, ponieważ znowu sprzedał więcej smarfonów niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dochód za pierwszą połowę 2017 roku wyniósł łącznie 105,4 miliarda juanów, co oznacza wzrost o 36,2% względem pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku. Od początku stycznia do końca czerwca 2017 roku na całym świecie sprzedał w sumie 73,01 miliona smartfonów – jest to aż o 20,6% więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej (H1 2016).
Dzięki sukcesywnym wzrostom, Huawei staje się coraz cenniejszy. W rankingu 100 najcenniejszych marek świata autorstwa BrandZ firma uplasowała się na bardzo wysokim, 49. miejscu. Co ciekawe, w podobnym zestawieniu Brand Finance Global 500 przedsiębiorstwu udało się „wdrapać” nawet na 40. lokatę. Mimo to, sam Forbes umieścił Huawei dopiero na 88. pozycji.
Aby stale umacniać swoje miejsce na rynku, Chińczycy planują rozbudować detaliczną sieć sprzedaży – do końca 2017 roku liczba sklepów na całym świecie zwiększy się do łącznie 56 tysięcy. Dla porównania, w maju 2016 roku dysponowano „zaledwie” 35 tysiącami autoryzowanych lokali.
Na koniec Huawei podaje, że jeżeli wziąć pod uwagę samą Europę Wschodnią, to w pierwszej połowie 2017 roku osiągnięto łącznie 50% wzrost udziałów w tamtejszym rynku. W H1 2016 było to bowiem 13,5%, natomiast w H1 2017 już 20,2%.
Więcej informacji na temat wyników Huawei za pierwszą połowę 2017 roku znajdziecie na poniższej infografice.
*Na zdjęciu tytułowym Huawei P10 i P10 Plus (pod linkiem znajdziecie ich porównanie)
Źródło: informacja prasowa