Huawei ma prawie połowę polskiego rynku tabletów | Tabletowo.pl
Huawei Matebook D14 – najlepiej sprzedający się laprop w Polsce

Huawei ma prawie połowę polskiego rynku tabletów

Dołącz do dyskusji 0

Zwykle doniesienia na temat tabletów nie są optymistyczne, bowiem ich sprzedaż nieustannie spada i kolejni producenci rezygnują z ich produkcji. Pomimo tak niesprzyjających okoliczności, Huawei ma powody do radości. Marka właśnie poinformowała, że może się pochwalić posiadaniem już blisko 50% udziałów w polskim rynku tabletów.

Huawei informuje, powołując się na dane dostarczone przez GfK Polonia, że w marcu 2019 roku udział marki w segmencie tabletów w Polsce (w ujęciu ilościowym) wzrósł do 44,6% – to o ponad 8 punktów procentowych więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, kiedy było to 36,1%.

Z kolei w okresie ostatnich dwunastu miesięcy, od kwietnia 2018 roku do marca 2019 roku, Huawei zwiększył swoje udziały w segmencie tabletów do 37,3% w ujęciu ilościowym i do 32,6% w ujęciu wartościowym. Dla porównania, w okresie kwiecień 2017 – marzec 2018 wynosiły one (odpowiednio) 23,6% i 20,2%. W obu przypadkach firma odnotowała więc wzrost o grubo ponad dziesięć punktów procentowych (odpowiednio: +13,7 p.p. i +12,4 p.p.).

W marcu już niemal połowa rynku tabletów w Polsce należała do Huawei, to ogromny sukces w tej wymagającej kategorii produktów. Cieszę się, że udało się nam w odpowiednim momencie zauważyć zmiany w oczekiwaniach konsumentów i dostarczyć im tablety będące realną alternatywą dla smartfonów o wciąż „rosnących” ekranach – Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce

Huawei podaje także, że z danych od GfK Polonia wynika, iż największy wzrost udziałów marka odnotowała w segmencie tabletów z 10-calowymi ekranami – w marcu 2019 roku było to aż 49%, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej „zaledwie” 37,7%. Nieco mniejszym firma może się zaś pochwalić w przypadku urządzeń z 7-calowymi wyświetlaczami – do 33,2% z 30,2% przed rokiem.

Huawei odnotował spadek jedynie w segmencie tabletów z 8-calowymi ekranami – w marcu 2019 roku miał w nim 35% udziałów, podczas gdy rok wcześniej 40,6%.

*Na zdjęciu tytułowym Huawei MediaPad M5 (pod linkiem znajdziecie jego recenzję przygotowaną przez Kacpra)

Źródło: informacja prasowa Huawei

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Mediaexpert - rowery na otwarcie sezonu!
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona