Huawei logo

Koniec roku dopiero za dwa miesiące, a Huawei sprzedał już ponad 100 milionów smartfonów w trzy kwartały

Do 31 grudnia pozostało jeszcze dwa miesiące z hakiem. Huawei postanowił jednak przypomnieć o swojej potędze i już teraz oficjalnie pochwalił się, że od początku stycznia do końca września 2017 roku sprzedał ponad 100 milionów smartfonów. Do Sylwestra ta liczba na pewno urośnie o kolejnych kilkadziesiąt milionów.

Przed producentami bowiem najbardziej „gorący” okres, czyli przedświąteczna gorączka zakupów i poświąteczne wyprzedaże. Największe marki w tym czasie notują najlepsze wyniki sprzedażowe, ponieważ klienci na całym świecie bardzo chętnie wydają swoje, zarobione przez cały rok, pieniądze. Huawei niewątpliwie również na tym skorzysta, gdyż w ostatnim czasie udało mu się wyrosnąć na prawdziwego giganta w segmencie smartfonów i zdobyć zaufanie setek milionów klientów.

Zanim jednak wszyscy producenci „zamkną” 2017 rok (kalendarzowy) i pochwalą się swoimi wynikami, minie jeszcze kilka miesięcy. Mimo to, Huawei już teraz ma mnóstwo powodów do radości. Od początku stycznia do końca września sprzedał bowiem ponad 100 milionów smartfonów. Jak wynika z obliczeń, jest to o ponad 19% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W momencie, kiedy segment ten mocno się nasycił, takie liczby naprawdę robią wrażenie i są godne pozazdroszczenia.

Huawei przy okazji poinformował też, że przychody operacyjne wzrosły o 30% rok do roku. Takie osiągnięcia nie byłyby możliwe, gdyby nie szereg podjętych ostatnimi czasy decyzji. Firma postanowiła bowiem najbardziej skupić się na high-endach i średniakach, ponieważ ich sprzedaż zapewnia większe zyski, a do tego sprawi, że marka będzie postrzegana przez klientów jako bardziej „premium”. W dodatku sukcesywnie zwiększana jest sieć autoryzowanych sklepów – w ciągu roku rozrosła się ona o 19% i obecnie przedsiębiorstwo ma już 42300 takich placówek na całym świecie.

Huawei dużo inwestuje również w badania i rozwój (R&D). Aktualnie nad tymi kwestiami pracuje ponad 10 tysięcy osób na całym świecie. Dzięki temu firma jest w stanie stanąć w szranki z innymi gigantami, ponieważ może zaoferować szereg innowacji w swoich urządzeniach (z ostatnich można wymienić choćby procesor Kirin 970 z dedykowanym układem NPU).

Jak wspomniałem na początku, nie wątpię, że przez trzy ostatnie miesiące 2017 roku Huawei sprzeda jeszcze kilkadziesiąt milionów smartfonów. Cały czas nie jestem jednak pewny, czy w ostatecznym rozrachunku uda mu się na dobre wskoczyć na drugie miejsce w TOP 5 największych producentów na świecie. Wiele zależy bowiem od dostępności iPhone’a X – jeżeli będzie wystarczająca, to Apple ma szansę utrzymać drugą lokatę. A jeśli nie, to prawie na pewno spadnie na trzecią pozycję.

Polecamy również:

https://www.tabletowo.pl/2017/09/06/huawei-przegonil-apple/

https://www.tabletowo.pl/2017/07/28/huawei-nie-bedzie-produkowal-juz-budzetowcow/

*Gdybyście nie poznali, to na zdjęciu tytułowym jest nasza Kasia ;)

Źródło: China Daily