Huawei zamierza w tym roku zostać pierwszym producentem smartfonów w Polsce. Samsung wciąż rządzi

Huawei wciąż rośnie. Co prawda firma nie jest jeszcze tak silna, by zepchnąć ze smartfonowego tronu Polski zasiedziałego tam Samsunga, ale do tego momentu jest już coraz bliżej.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez GfK Polonia, pod względem ilościowym, udział Huawei w polskim rynku smartfonów wyniósł w 2018 roku 29,5%. To skok o 35% względem roku 2017. Pod względem wartościowym, wzrost był niewiele niższy i wyniósł 27%, co jest o 39% lepszym wynikiem niż w 2017 roku.

Powyższe dane wskazują, że Huawei bardzo mocno napiera na Samsunga, który choć nadal broni się zarówno pod względem ilościowym i wartościowym, to taka sytuacja nie będzie trwać wiecznie. W gruncie rzeczy, Huawei Consumer Business Group Polska spodziewa się, że w tym roku Samsung odda pozycję lidera na smartfonowym rynku w Polsce.

Huawei chwalił się także coraz lepszymi wynikami w sprzedaży urządzeń flagowych (kosztujących 600 euro i więcej). Biorąc pod uwagę tę półkę cenową, smartfony Huawei sprzedawały się w 2018 roku ponad trzy razy lepiej niż rok wcześniej.

Nieco mniejszy wzrost firma zaliczyła w segmencie smartfonów 300-400 euro, choć nadal znaczący.

Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce, wytyczył na bieżący rok ambitny cel: firma chce zostać liderem w udziałach sprzedaży smartfonów na rynku polskim. Ma pomóc w tym starannie zaplanowana kampania marketingowa nowych modeli P30 i P30 Pro oraz sukcesywne zwiększanie świadomości i znajomości marki.

Ciekawe, jak Samsung poradzi sobie z tak mocno ukierunkowanymi na sukces działaniami Huawei. Przewaga Koreańskiej firmy w Polsce nie jest już tak duża, jak kiedyś i może się zdarzyć, że po raz pierwszy od lat, Samsung będzie zmuszony nie uciekać konkurencji, a ją gonić.

Huawei właśnie zdradził, jakie gratisy będzie dorzucał w przedsprzedaży P30 i P30 Pro

źródło: GfK Polonia przez wirtualnemedia.pl