Wojna z Apple i Xiaomi. Huawei wspina się na pierwsze miejsce na rynku wearables

Huawei ma spore kłopoty w związku z ograniczeniami handlu nałożonymi przez Stany Zjednoczone, ale są dziedziny, w których wręcz kwitnie. Jest nią na przykład segment urządzeń noszonych, takich jak smartwatche i smartbandy. Firma została największym na świecie producentem tych gadżetów.

Reklama

Huawei górą pod względem wearables

Fakt, zakaz handlu z Huiawei, obejmujący amerykańskie firmy mocno odbił się na możliwościach chińskiego giganta w zakresie produkcji i sprzedaży nowych smartfonów, ale biorąc pod uwagę inne gałęzie biznesu Huawei, firma ta radzi sobie całkiem nieźle.

Huawei Watch GT 2 Pro

Najlepiej pokazują to chyba sukcesy działu Huawei odpowiedzialnego za produkcję i sprzedaż urządzeń noszonych. Smartwatche oraz smartbandy tego producenta są chętnie wybierane przez osoby poszukujące elektroniki na nadgarstek. Na tyle chętnie, że Huawei przypada największy udział w rynku wearables na świecie. Właśnie tak sprawę przedstawił Yu Chengdong – dyrektor generalny Huawei ds. konsumentów.

Reklama
(fot. GizChina)

Deklaracja Yu Chengdonga jest bardzo „sucha”. Nie przedstawiono żadnych konkretnych liczb ani porównań. Ciężko więc odnieść się do tego, czy przedstawicielowi Huawei chodziło o skalę produkcji urządzeń noszonych, czy bardziej o kwestię tego, jaka część z nich znajduje nabywców.

Rynek wearables będzie wciąż rosnąć

Specjaliści przewidują, że popularność opasek sportowych oraz smartwatchy będzie wciąż wzrastać. W roku 2020 dostarczono na rynek ponad 150 milionów tego typu gadżetów, a na następne lata przewiduje się jeszcze większe zapotrzebowanie. Niektórzy analitycy przewidują, że wkrótce wearables staną się bardzo ważnym segmentem elektroniki użytkowej, podczas gdy smartfony nie będą rozwijać się równie prężnie.