Wojna z Apple i Xiaomi. Huawei wspina się na pierwsze miejsce na rynku wearables

Huawei ma spore kłopoty w związku z ograniczeniami handlu nałożonymi przez Stany Zjednoczone, ale są dziedziny, w których wręcz kwitnie. Jest nią na przykład segment urządzeń noszonych, takich jak smartwatche i smartbandy. Firma została największym na świecie producentem tych gadżetów.

Huawei górą pod względem wearables

Fakt, zakaz handlu z Huiawei, obejmujący amerykańskie firmy mocno odbił się na możliwościach chińskiego giganta w zakresie produkcji i sprzedaży nowych smartfonów, ale biorąc pod uwagę inne gałęzie biznesu Huawei, firma ta radzi sobie całkiem nieźle.

Reklama
Huawei Watch GT 2 Pro

Najlepiej pokazują to chyba sukcesy działu Huawei odpowiedzialnego za produkcję i sprzedaż urządzeń noszonych. Smartwatche oraz smartbandy tego producenta są chętnie wybierane przez osoby poszukujące elektroniki na nadgarstek. Na tyle chętnie, że Huawei przypada największy udział w rynku wearables na świecie. Właśnie tak sprawę przedstawił Yu Chengdong – dyrektor generalny Huawei ds. konsumentów.

(fot. GizChina)

Deklaracja Yu Chengdonga jest bardzo „sucha”. Nie przedstawiono żadnych konkretnych liczb ani porównań. Ciężko więc odnieść się do tego, czy przedstawicielowi Huawei chodziło o skalę produkcji urządzeń noszonych, czy bardziej o kwestię tego, jaka część z nich znajduje nabywców.

Rynek wearables będzie wciąż rosnąć

Specjaliści przewidują, że popularność opasek sportowych oraz smartwatchy będzie wciąż wzrastać. W roku 2020 dostarczono na rynek ponad 150 milionów tego typu gadżetów, a na następne lata przewiduje się jeszcze większe zapotrzebowanie. Niektórzy analitycy przewidują, że wkrótce wearables staną się bardzo ważnym segmentem elektroniki użytkowej, podczas gdy smartfony nie będą rozwijać się równie prężnie.