HMD Global dysponuje prawami do używania nazwy Nokia w odniesieniu do produkowanych przez siebie smartfonów i potrafi ten fakt dobrze wykorzystać. Urządzenia sprzedają się nieźle, a klienci mogą wybierać spośród wielu naprawdę udanych modeli. Nic dziwnego, że inwestorzy się cieszą. A wiadomo – jak biznesmen zadowolony, to i chętniej do kieszeni sięga…
Inwestorzy docenili ciężką pracę HMD związaną ze wskrzeszoną marką Nokia. W ten sposób HMD Global otrzymało dodatkowe 100 milionów dolarów na poczet rozwoju działalności biznesowej i firmy.
W obecnej rundzie finansowania, wycena rynkowa HMD Global przekracza 1 miliard dolarów. Przedsiębiorstwo zapowiedziało dalsze uskutecznianie wzrostu firmy i opracowanie nowych strategii rozwoju, tak by jak najlepiej wykorzystać „bonusowe” środki. Planuje się systematyczne powiększanie portfolio smartfonów i podwojenie zbytu na rynkach strategicznych.
Pierwszy rok działalności przyniósł HMD Global przychód w wysokości 1,8 mld euro i stratę operacyjną 65 mln euro. To dobre wyniki. W tym czasie producent sprzedał ponad 70 milionów sztuk telefonów marki Nokia, które kupiono w ponad 80 krajach. Urządzenia były dostępne w ponad 250000 punktach sprzedaży detalicznej, a ponad 600 partnerów handlowych wyraża chęć rozpoczęcia współpracy z HMD. Mimo tak krótkiej bytności na rynku, nowe Nokie zdołały zdobyć zaufanie użytkowników i stają się znów rozpoznawalnym dobrem.
Co prawda dla firmy wycenianej na ponad miliard dolarów, 100 milionów nie brzmi jakoś zatrważająco dużo, to jednak pozwoli to HMD na dodatkowe działania i badania. Mieć, a nie mieć 100 mln – to różnica. Opiekun marki Nokia wchodzi więc w drugi rok działalności z podniesioną głową.
https://www.tabletowo.pl/2018/02/12/nokia-wieksza-niz-htc-sony-oneplus/
źródło: HMD Global przez fonearena