Polacy, wydajecie więcej pieniędzy na gry mobilne niż na konsolowe lub PC-towe 18

Polacy, wydajecie więcej pieniędzy na gry mobilne niż na konsolowe lub PC-towe

Wydatki na gry mobilne stanowią już 40% łącznych wydatków na gry wideo w Polsce. Jest to odzwierciedleniem światowego trendu, zgodnie z którym rynek gier na urządzenia przenośne rośnie z roku na rok.

Smartfony stały się zbiorczo najbardziej dochodową konsolą do gier w historii. Przy rynku gamingowym, wartym w sumie 134,9 miliardów dolarów (w 2018 roku), tytuły mobilne zarobiły 63,2 miliardy dolarów, przewyższając w tym gry konsolowe (38,3 mld dolarów) i pecetowe (33,4 mld dolarów). Wartość globalnego rynku gier będzie nadal rosła, co jest widoczne także w Polsce.

Polacy, wydajecie więcej pieniędzy na gry mobilne niż na konsolowe lub PC-towe 19

Zgodnie z szacunkami Newzoo i Wargaming, wartość polskiego rynku gier w 2018 r. wyniosła 541,5 mln dolarów, przy czym 40% tej kwoty stanowią wydatki na gry mobilne. Pozostałe 325,3 mln dolarów polscy gracze przeznaczają na gry PC oraz gry konsolowe. Łączna wartość wydatków na gry wideo czyni Polskę drugim rynkiem w całej Europie Środkowo-Wschodniej i ósmym w Europie.

Polacy, wydajecie więcej pieniędzy na gry mobilne niż na konsolowe lub PC-towe 20

Profil demograficzny mobilnego gracza ukazuje, że 61% z nich to kobiety. Mężczyźni stanowią zaś zdecydowaną większość użytkowników gier z kategorii „Sport”, „Planszowe” i „Quizy”. W marcu tego roku średni dzienny czas korzystania z telefonu w grupie użytkowników gier mobilnych wyniósł 2 h 45 min, z czego ponad 20 minut każdego dnia zajmowało im granie. Najwięcej czasu pochłaniają gry karciane, ale najwyższy zasięg odnotowuje kategoria gier rekreacyjnych. Zaliczają się do niej takie tytuły jak Pou, My Talking Tom czy Candy Crush Saga.

 

 

W 2018 roku najwięcej użytkowników mobilnych w Polsce przyciągnęły właśnie tego typu produkcje. W TOP 5 gier mobilnych podium zostało zajęte przez Pou, zręcznościowe Subway Surfers i strategiczne Clash Royale. Gracze korzystają z gier mobilnych raczej w dni robocze niż w weekendy. Co ciekawe, zasięg gier jest wyższy w grupie 35+ niż u młodszych użytkowników (15-34 lata).

Mit, że gry mobilne to margines, już dawno temu został obalony. W tym momencie to jedna z najsilniej rozwijających się gałęzi elektronicznej rozrywki, z którą liczą się najwięksi nestorzy branży. A Polacy najwyraźniej pokochali granie na smartfonach równie mocno jak odprężanie się przed konsolą czy monitorem komputera.

źródło: spicymobile.pl