Ciekawostka: Angry Birds ma już 10 lat. Czujesz się staro?

Ciekawostka: Angry Birds ma już 10 lat. Czujesz się staro?

Dokładnie tego dnia miesiąca, dziesięć lat temu zadebiutowała gra Angry Birds, stając się jedną z najważniejszych marek mobilnej rozrywki.

Jeśli nachodzą cię myśli dotyczące tego, że oto niebawem wejdziemy w nowe dziesięciolecie, ten news może sprawić, że poczujesz się jeszcze bardziej staro. Angry Birds ma już 10 lat. Gdyby ta gra była dzieckiem, chodziłaby do podstawówki. I zapewne już od jakiegoś czasu nieźle by pyskowała do starszych.

Z procy w świnie

Jak na grę z tak irracjonalnym pomysłem, dotyczącym wystrzeliwania z procy ptaków w stronę zielonych świń i demolowania przy tym zastanego otoczenia, produkt deweloperów z Rovio sprawdzał się w swojej kategorii nadzwyczaj dobrze przez długie lata. Pierwsza edycja produkcji pobiła kilka rekordów: była pierwszą grą mobilną w historii, która osiągnęła miliard pobrań, pierwszą, którą zabawiano się w kosmosie czy którą pobrano w najodleglejszych zakątkach Antarktydy.

Do tej pory łączna liczba pobrań różnych gier o rozzłoszczonych ptaszyskach osiągnęła 4,5 miliarda. I choć z czasem gry z serii straciły na popularności, tak cała franczyza Angry Birds nie sprawia wrażenia wygaszanej. Ilość różnego rodzaju gadżetów, pluszaków, naklejek, artykułów szkolnych, zestawów McDonald’s i innych produktów jest przytłaczająca. Na bazie gry powstał przecież nawet kinowy film, który w tym roku doczekał się sequela. To wciąż marka, która będzie generować spore przychody, choć już nie bezpośrednio z sektora mobilnego.

Angry Birds to symbol gier mobilnych

Rovio sprawia wrażenie firmy, która potrafi skapitalizować sukces, i nie boi się wydawać pieniędzy na dobrych specjalistów od PR-u. Na przykład w grze Angry Birds 2 gracze mieli niedawno okazję wziąć udział w wydarzeniu polegającym na pozbyciu się w sumie 10 miliardów świń. Wykonanie zadania skutkowało przekazaniem 100 000 dolarów na cele charytatywne, i rzeczywiście tak się stało – firma udzieliła takiej dotacji na rzecz funduszu UNICEF.

Nowy serwis Tabletowo. Sprawdź oiot.pl

Wychodzi więc na to, że historia Angry Birds nie zakończy się na 2019 roku. Choć już coraz mniej da się wycisnąć z tych gęsi znoszących złote jaja, marka wciąż daje sobie radę na wymagającym rynku gier mobilnych.

 

źródło: Engadget