Deweloperzy mogą odpowiadać na komentarze w Google Play

Google chce wprowadzić reklamy w sklepie Google Play

W ciągu ostatnich kilku lat swojego istnienia sklep z aplikacjami Google Play rozrósł się do ogromnych rozmiarów. W chwili obecnej znajdziemy tam już ponad milion aplikacji, a liczba ta stale rośnie. Tak bogata oferta sprawia jednak również, że czasem ciężko jest znaleźć to, co nas naprawdę interesuje.

Wszystko wskazuje jednak na to, że Google już niedługo może odrobinę ułatwić/utrudnić (wszystko zależy od punktu widzenia) nam ten proces, wprowadzając w swoim sklepie z aplikacjami reklamy przypominające te, które możemy spotkać w ich wyszukiwarce internetowej. W praktyce ma to wyglądać tak:

nexus2cee_Attachment-1[1]

Taka forma reklamy może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Z jednej strony duże firmy będą mogły pozwolić sobie na wyróżnienie swojej aplikacji z tłumu podróbek, które coraz częściej wyświetlają się w wynikach wyszukiwania wyżej niż to, czego naprawdę poszukuje użytkownik. Z drugiej zaś reklamy jeszcze bardziej utrudnią życie małym, niezależnym deweloperom, którzy i tak muszą już zaciekle walczyć o to, by ich aplikacje nie utonęły w morzu konkurentów. Jedynym pewnym beneficjentem całej tej sytuacji będzie więc prawdopodobnie samo Google, które zyska kolejny sposób zarabiania na systemie Android.

O tym, czy nowe rozwiązanie Google przyjmie się w praktyce dowiemy się w przeciągu kilku najbliższych miesięcy. Przez najbliższe tygodnie gigant z Mountain View zamierza wyświetlać niektórym użytkownikom reklamy aplikacji deweloperów biorących udział w programie pilotażowym. Dalsze losy projektu zależeć będą od tego, jak poradzi on sobie na tym etapie.