Ferrari i 2,5 sekundy do setki – oto nowa hybryda koncernu

Ferrari i 2,5 sekundy do setki – oto nowa hybryda koncernu

Samochody od Ferrari są coraz szybsze i coraz bardziej zadziwiające. Tym razem przedsiębiorstwo zaprezentowało hybrydowy model SF90 Stradale.

Choć maszyna dzięki wyrazistym zarysowaniom wygląda jak z filmu science fiction, skrótowiec poprzedzający nazwę rozwijamy do „Scuderia Ferrari 90 lat”. Przedsiębiorstwo twierdzi, że jest to najszybsze auto, jakie kiedykolwiek wyprodukowało, a droga hamowania jest najkrótsza spośród reszty modeli.

Jedyne, co nie wyróżnia nowej dumy Ferrari, to niewielka pojemność baterii litowo-jonowej. Testy pokazały, że dzięki energii elektrycznej auto pokona dystans 25 km z maksymalną prędkością 135 km/h. Konstruktorzy uważają przez to, że idealnie sprawdzi się w jeździe po centrum miasta. Mimo iż osiągi te nie są zjawiskowe, stanowią krok ku wyznaczonemu celu: mieć w swojej flocie 60% aut wyposażonych w silniki spalinowe. I to do 2022 roku.

Ferrari i 2,5 sekundy do setki – oto nowa hybryda koncernu

Trzy silniki elektryczne wytwarzają 435 KM. Wiemy również, że napęd ten potrafi wygenerować 900 Nm i 1000 KM. Mówiąc ogólnie – mamy do dyspozycji 3 silniki elektryczne i 1 spalinowy. Producent postawił na V8 o pojemności 3,99 l. Dwa silniki znajdują się z przodu auta, a trzeci z tyłu. Tylny silnik jest umieszczony bardzo nisko, a skrzydło jego pokrywy jest podzielone na dwie części: ruchomą i stałą. Zadaniem ruchomego fragmentu jest regulacja przepływu powietrza. To pozwoli zmniejszyć opór przy dużych prędkościach.

Koncern dba o odbiorców, którym zależy na dźwięku. Twierdzi on bowiem, że dzięki wykonaniu układu wydechowego z Inconelu (stop chromu, żelaza i niklu) głos silnika jest silniejszy i donośniejszy.

Jeśli marzycie o tym, by auto zawitało w Waszym garażu, to o jego kupno możecie się postarać w połowie przyszłego roku. Na realizację transakcji niestety trochę jednak poczekacie. Podczas premiery wiele osób zdążyło już auto zamówić. Na chwilę obecną nie znamy ceny tego cudeńka.

Ferrari i 2,5 sekundy do setki – oto nowa hybryda koncernu

Na oficjalnej stronie Ferrari możemy zapoznać się z materiałami filmowymi pokazującymi nowy model w pełnej okazałości. Warto poza tym dodać, że SF90 Stradale jest drugim z pięciu zapowiadanych aut, które koncern ujawni w tym roku.

Czy ten model spełnił Wasze oczekiwania? Nawet jeśli nie wywarł na Was wrażenia, to należy mieć na uwadze, że jest to maszyna innowacyjna, a Ferrari postawiło na małe ryzyko – powrót do hybrydy, wykorzystanie innych niż zwykle materiałów i brak biegu wstecznego.

Czego się spodziewacie po kolejnych samochodach?

Źródła: ferrari.com carbuzz