Facebook uruchamia Live Audio, czyli podcasty wg Zuckerberga

Gigant społecznościowy inwestuje w treści transmitowane na żywo. Oprócz możliwości nadawania wideo, Facebook startuje z nową funkcją, strumieniowania samego sygnału audio. Facebookowe radio będzie na razie dostępne dla „wybrańców”, jednak usługa zostanie w bliżej nieokreślonej przyszłości udostępniona wszystkim.

Na dobry początek, firma Zuckerberga będzie współpracować z mediami, w tym BBC World Harper Collins. Facebook zapowiedział rozszerzenie kręgu użytkowników docelowo do wszystkich, jednak firma nie podała żadnego konkretnego harmonogramu. Zapewne funkcja będzie wdrażana stopniowo, gdyż jakakolwiek zmiana dla 1,8 miliarda użytkowników tej platformy społecznościowej, to spore wyzwanie dla inżynierów i techników firmy. Możliwość nadawania własnych głosowych „audycji” to na Facebooku coś nowego – zapewne firma chce najpierw sprawdzić zainteresowanie taką funkcjonalnością, zanim udostępni ją globalnie.

O ile wszyscy właściciele aplikacji społecznościowych próbują teraz swoich sił w przesyłaniu wideo, to nadawanie na żywo samego dźwięku, jest na swój sposób podjęciem nowego tropu. Na pewno jest to też funkcja wymierzona w użytkowników Facebooka, którzy nie mają dostępu do sieci o wysokiej przepustowości, która pozwalałaby na płynny odbiór transmisji wideo na żywo. Strumieniowanie samego dźwięku ma znacznie niższe wymagania.

Na razie jest pewne ograniczenie dla słuchających Live Audio na iPhone’ach – trzeba mieć aktywną aplikację Facebooka. Androidowcy nie muszą się przejmować takimi wymaganiami – ci mogą swobodnie zminimalizować aplikację i wykonywać inne czynności.

 

źródło: Facebook, cnet

Exit mobile version