Facebook znowu miesza. Mniejsi wydawcy będą mieli trudności z dotarciem do większego grona odbiorców | Tabletowo.pl

Facebook znowu miesza. Mniejsi wydawcy będą mieli trudności z dotarciem do większego grona odbiorców

Dołącz do dyskusji 0

Mark Zuckerberg ostatnio tak często ogłasza, że zmieni Facebooka, że aż trudno za tym nadążyć. Niedawno przekazał, że w naszym strumieniu wiadomości będzie pojawiać się więcej postów znajomych, a teraz okazuje się, że serwis ten chce pomóc integrować społeczności nie tylko online. Ma to zostać osiągnięte przez częstsze pokazywanie lokalnych wiadomości, dotyczących okolicy, w której przebywamy.

Facebook ma sukcesywnie identyfikować godnych zaufania lokalnych wydawców, którzy publikują linki „klikane” przez czytelników w zawężonym obszarze geograficznym. Tym sposobem, mieszkając w Krakowie, zamiast widzieć na swoim strumieniu wydarzeń informacje dotyczące Warszawy, zobaczymy więcej tych odnoszących się do Grodu Kraka.

Our next update on our 2018 focus to make sure Facebook isn't just fun but also good for your well-being and for…

Opublikowany przez Mark Zuckerberg na 29 stycznia 2018

Zmiany dosięgną nas niezależnie od tego, czy będziemy tego chcieli czy nie – nawet jeśli my nie obserwujemy zbyt wielu twórców treści działających lokalnie, to jest spora szansa, że robią to nasi znajomi. Wtedy wystarczy, że jeden z nich udostępni jakąś informację i „pop!” – na naszym timeline wyskoczy post odnoszący się do czegoś, co dzieje się w naszej okolicy. Może chodzić o komunikat z lokalnej gazety, wiadomości sportowe lub nowy wpis blogera z sąsiedztwa.

Modyfikacje algorytmów dobierających nam treści wyświetlane na strumieniu wydarzeń staną się widoczne najpierw w USA, a później trafią do innych krajów.

Oznacza to dwie rzeczy – ci wydawcy, których treści są geograficznie uniwersalne i mają bardziej ogólny profil działania, mogą odczuć spadki zasięgu postów oraz zaangażowania społeczności. Z kolei właściciele niewielkich stron, koncentrujących się na jakimś wybranym regionie kraju lub mieście, zyskają sporą przewagę i będą mogły wybić się dzięki nowym algorytmom Facebooka.

Nie spodziewam się, żeby firmom uśmiechała się taka zmiana. Dla większości z nich nie są to zbyt dobre wieści. Zobaczymy, jaki wpływ powyższe roszady wywrą na nasz fanpage na Facebooku :)

źródło: Facebook dzięki FoneArena

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona