LG K4 2017 (fot. Tabletowo.pl)

Ahh to LG, dział mobilny nieustannie na minusie, a producent i tak potrafił dostrzec pozytywy

LG pochwaliło się, że w 2017 roku łączne przychody osiągnęły rekordowo wysoki poziom 61,4 biliona wonów południowokoreańskich (równowartość 55,4 miliarda dolarów amerykańskich). W porównaniu do 2016 roku jest to aż o 10,9% więcej – takiego wzrostu jeszcze nigdy nie było. Wyniki nie wszystkich działów są jednak powodem do dumy – czarną owcą jest ten, odpowiedzialny za urządzenia mobilne. Co ciekawe, mimo to, nawet w jego przypadku firma dostrzega pewne pozytywy.

Zyski za cały 2017 rok wyniosły 2,47 biliona KRW, tj. równowartość 2,23 miliarda USD. Jest to najlepszy wynik od 2009 roku i aż o 85% wyższy (!) niż w 2016 roku, głównie dzięki świetnej sprzedaży urządzeń domowych kategorii premium i telewizorów. Przychody za sam czwarty kwartał 2017 roku zamknęły się w kwocie 16,96 biliona KRW (15,3 miliarda USD) i były wyższe o 15% niż te w Q4 2016. Zysk operacyjny za okres październik-grudzień 2017 roku wyniósł natomiast 366,8 miliarda KRW (330,9 miliona USD).

Jak już wiecie, najsłabiej poradził sobie dział mobilny. Mimo to, w ogólnym rozrachunku LG i tak jest zadowolone z jego osiągnięć, na przykład z zadowalającej sprzedaży LG V30 i innych smartfonów kategorii premium. Bo chociaż musiano się mierzyć z niełatwymi warunkami na rynku i silną konkurencją ze strony chińskich marek, przez cały 2017 rok wartość sprzedaży osiągnęła poziom 11,67 biliona KRW, tj. równowartość 10,52 miliarda USD. Jeżeli zaś chodzi o sam czwarty kwartał 2017 roku, przychody zamknęły się w kwocie 3,07 biliona KRW (2,77 miliarda USD). Niestety, w ogólnym rozrachunku dział mobilny zakończył okres od października do grudnia 2017 roku ze stratą w wysokości 213,2 miliarda KRW (192,33 miliona USD). To już jedenasty kwartał z rzędu na minusie…

Co ciekawe, odpowiedzialny za części i wyposażenie do pojazdów dział również nie poradził sobie najlepiej w czwartym kwartale 2017 roku, ponieważ wartość sprzedaży wyniosła 856,7 miliarda KRW (772,8 miliona USD) i była nieco niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Mimo to, w ujęciu całorocznym wartość sprzedaży zamknęła się w kwocie 3,49 miliarda KRW (3,15 miliarda USD), co oznacza wzrost o 26% rok do roku.

Osiągnięcia działów, odpowiedzialnych za urządzenia domowe i zestawy domowej rozrywki w 2017 roku poradziły sobie najlepiej, odnotowując przychody w wysokości – odpowiednio – 19,23 biliona KRW (17,34 miliarda USD) i 18,67 biliona KRW (16,85 miliarda USD), co w obu przypadkach oznacza wzrost rok do roku o – odpowiednio – 11% i 7%.

*Na zdjęciu tytułowym LG K4 2017 (pod linkiem znajdziecie jego recenzję)

Źródło: LG