Media społecznościowe to już od dawna nie tylko miejsce, w którym rozmawiamy ze znajomymi, obserwujemy wydarzenia z ich życia, a sami dzielimy się swoimi. To również wspaniałe narzędzie dla wszelkiego rodzaju biznesu, które pozwala dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Wraz z wprowadzeniem możliwości dołączenia do grupy z profilu prowadzonej przez siebie strony, może to być jeszcze łatwiejsze.
Coraz częściej szukając czy to produktów, których kupnem jesteśmy zainteresowani czy różnego rodzaju usługodawców robimy to za pośrednictwem Facebooka. Działa to również w drugą stronę: to oni sami bardzo często reklamują się na portalu Marka Zuckerberga, chętnie wykorzystując do tego społeczność zebraną w jednej z wielu grup.
Dotychczas jednak te były zarezerwowane w większości przypadków dla profili prywatnych. Niedawno Facebook wprowadził co prawda możliwość założenia grupy przez konkretną stronę, natomiast dołączenie do innej wciąż było niemożliwe. A to poniekąd zamykało – a na pewno utrudniało – drogę dotarcia do klienta.
To się jednak zmienia. Jak podaje portal newsfeed.pl w tej sprawie z Facebookiem skontaktował się Andrew Hutchinson. Odpowiedź. którą otrzymał możecie przeczytać poniżej.
Słyszeliśmy od wielu osób, że angażowanie osób publicznych, organizacji non-profit, wydawców i firm w bardziej “intymne otoczenie”, jak grupy, może mieć sens. Wcześniej uruchomiliśmy możliwość tworzenia grup przez strony na Facebook, aby mogły lepiej komunikować się ze swoimi społecznościami. Teraz testujemy możliwość dołączania stron do istniejących grup na Facebooku.
Domyślnie nowe ustawienia w każdej z grup mają pozwalać stronom na wysyłanie próśb o dołączenie. Jak widać jednak na powyższym obrazku, administratorzy będą mogli dostosować je wedle uznania.
Zapewne nie jest to zmiana, która w jakiś fenomenalny sposób zmieni o 180 stopni świat facebookowego reklamowania marek. Niemniej jednak, rodzi się dla nich szansa na dotarcie do jeszcze większej liczby klientów.
Źródło: newsfeed.pl