Digitimes: nowa generacja tabletów Surface już w czerwcu

Niecały rok temu Microsoft zapowiedział nadejście tabletów Surface. Była to intrygująca informacja, ponieważ do tej pory Microsoft był głownie dostawcą oprogramowania, a nie gotowego sprzętu. Początkowo gigant z Redmond wieścił swój ogromny sukces – jednak okazał się on umiarkowany. Produkty z logiem MS są zbyt drogie, aby móc poważnie konkurować z Androidowymi produktami, dostępnymi za sporo niższe kwoty.

Obecnie już wiemy, że Microsoft planuje dostarczać jednocześnie usługi (oprogramowanie) oraz sprzęt. Po zapowiedziach wprowadzenia tabletów Surface do nowych krajów, widać jak poważny stał się ten biznes dla Microsoftu. Jak donosi serwis Digitimes, powołujący się na informacje od dostawców podzespołów, Microsoft prowadzi już bardzo zaawansowane prace nad nową generacją tabletów Surface. Według plotek, gigant miałby zaprezentować nowe urządzenia podczas konferencji Build Developer Conference, która odbędzie się w dniach 26-28 czerwca.

Microsoft musi poważnie podejść do tego tematu, ponieważ plan sprzedaży poprzedniej generacji tabletów został zrealizowany tylko połowicznie. Do tej pory Microsoft sprzedał 1,5 miliona tabletów Surface (milion w wersji RT i 0,5 miliona w wersji Pro), natomiast plan zakładał sprzedaż na poziomie 3-4 milionów.

Według informacji podawanych przez wspomniany serwis, Microsoft w dalszym ciągu korzysta z tych samych dostawców komponentów, z którymi współpracował podczas produkcji pierwszej generacji tabletu. Tak więc: obudowy produkuje chińska firma Ju Teng, wyświetlacze Samsung Electronics i LG Dispaly, akumulatory LG Chem, procesory Intel i NVIDIA, klawiatury Chicony Electronics i Ko Ja (Cayman), natomiast panele dotykowe – TPK i Youngfast. Całość produkcji kończy się w Pegatron Technology, gdzie wszystko zostaje złożone w całość.

Ciekawostką jest to, że nowe tablety mają być produkowane – zgodnie z wcześniejszym plotkami – również w mniejszych rozmiarach: od 7 do 9 cali – co daje nadzieję, na tańsze produkty i bardziej dopasowane do potrzeb różnych grup klientów.

microsoft surface

źródło: Digitimes.com