Sprawdź, czy 280 mln dolarów wyrzucono w błoto. Darmowy tydzień w Star Citizen

Produkcja gry Star Citizen trwa już osiem lat. W tym czasie wydano mnóstwo pieniędzy na rozwój tego projektu. Czy słusznie pokłada się w nim ogromne nadzieje? Można to samemu sprawdzić podczas darmowego tygodnia z grą.

Reklama

Star Citizen od długich lat jest w fazie produkcji, a gra nie osiągnęła nawet statusu bety. Aktualnie rozwijana wersja ma oznaczenie Alpha 3.9, i absolutnie nic nie wskazuje na to, by finalny produkt został wydany na komputery osobiste w tym roku. Jednak tytuł stał się w ostatnich miesiącach bardziej dostępny dla chętnych, chcących zorientować się, o co tak naprawdę chodzi w tym Gwiezdnym Obywatelu. 

Darmowy dostęp do Star Citizen

Nieskończone dzieło Cloud Imperium Games i Behaviour Interactive jest ponownie otwarte dla „zwiedzających”. W weekend rozpoczęło się wydarzenie Invictus Launch Week, podczas którego gracze mogą dołączyć do gwiezdnej społeczności bez żadnych opłat. Połączono to z prezentacją nowych statków kosmicznych, które będzie można oblatywać do woli.

Reklama

Darmowy tydzień kończy się 1 czerwca, więc jeśli nie mieliśmy jeszcze okazji sprawdzić, co skłoniło ludzi do wpłacenia w sumie 286 milionów dolarów na poczet rozwoju Star Citizen, to właśnie nadarzyła się okazja.

Gra nie rusza bez pobrania lokalnego klienta, którego po zarejestrowaniu się na koncie Robert Space Industries pobierzemy stąd. Nie rusza też na starszych komputerach – minimalne wymagania sprzętowe podaję poniżej:

  • System operacyjny: Windows 7 (64 bit), Windows 8 (64 bit), Windows 10 – Anniversary Update (64 bit)
  • Karta graficzna: DirectX 11 z 2 GB RAM (Zalecane 4 GB)
  • Procesor: czterordzeniowy
  • Pamięć RAM: 16 GB+ RAM
  • Dysk twardy: Ponad 50 GB wolnego miejsca najlepiej na dysku SSD

Istnieje cień szansy, że Star Citizen jeszcze w tym roku zyska status bety, ale do premiery pewnie jeszcze bardzo daleko. Skoro producenci jeszcze o niej nie myślą, to dlaczego gracze by mieli?

źródło: RSI
zdjęcie tytułowe: BagoGames

  1. Przetestowałem i nie przekonało mnie, choć bardzo zachęcała gra. Po pomyślnym stworzeniu postaci (o dziwo kiedy inni mieli z tym problem) i 15 minutach (ssd na sata) czekania w ekranie wczytywania byłem po prostu wrzucony do statku, bez wskazówek gdzie iść, 40 fps przy ustawieniach średnich przy i5 8600k i 1080ti. Optymalizacją nie grzeszy, ale przy takim budżecie spodziewałem się czegoś w okolicach 80 fps. Koniec gry skończył się crashem po 10 minutach kombinowania jak wyjść z bazy :)

  2. Star Citizen, zebrano 286 000 000 mln $ | 1 169 257 542 zł

    Dzielone przez 8 lat, czyli taki był ich roczny budżet na rozwój:
    35 750 000 mln $ | 145 407 190 zł

    Miesięczny budżet:
    2 976 166 mln $ | 12 105 061 zł

    Dzienny budżet:
    96 102 tyś $ | 390 878 zł

    .

    Rockstar Games Read Dead Redemtion 2, kosztował:
    644 mln $ | 2 619 363 096 zł

    .

    Całościowy budżet produkcji (8 lat pracy) Cyberpunk 2077, wraz z marketingiem, może przekroczyć:
    400 mln zł

    Budżet:
    Roczny | 50 000 000 zł
    Miesięczny | 4 166 666 zł
    Dzienny | 134 408 zł

    Całkowity koszt gry Wiedźmina 3 Dziki Gon przekroczył:
    300 mln zł

    .

    Także tam w USA potrafią przejadać kasę na bzdety.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama