Czerwcowa ofensywa Intela

Brace-Yourselves-Flood-of-Intel-Based-Tablets-Hits-in-June-Reuters

Intel ogłosił plany na rok 2014 – sprzedać 40 milionów czipów mobilnych. Cel dość ambitny, ale nie niemożliwy. Według doniesień Chipzilla, wielu znanych producentów planuje prezentację urządzeń z nowymi Atomami w czerwcu tego roku.

Amerykański koncern wciąż pozostaje daleko w tyle za Qualcommem, jeśli chodzi o rozwiązania SoC, ale dzięki agresywniejszej polityce cenowej i współpracy z Rockchipem, ta dysproporcja może stopniowo się zmieniać. Mówi się nawet, że Intel planuje sprzedawać niektóre modele Atomów w cenie poniżej kosztów wytworzenia.

W tym tygodniu Toshiba ogłosiła premiery sześciu różnych tabletów – wszystkie napędzane właśnie Atomami – pięć windowsowych i jeden z Androidem. To jednak dopiero początek, a przynajmniej tak zapowiada dyrektor zarządzający w Intelu, Erik Reid. W dobie kłopotów na rynku PC, rozwiązania mobilne wydają się najważniejszym kierunkiem dla producentów procesorów. Na razie jednak Intel ma problem z przebiciem się – górną część rynku opanował Qualcomm i Samsung, a dolną – tańsi chińscy producenci.

Wyjściem z tej patowej sytuacji ma być właśnie współpraca z Rockchipem, która zaowocuje nową platformą SoFIA, dedykowaną dla budżetowych dachówek z Androidem. W pierwszym kwartale Intel sprzedał zaledwie 7,5 mln procesorów mobilnych, więc do postawionego celu mu jeszcze daleko. Na pierwszy rzut oka nie wygląda to źle, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że w 2014 roku planuje się sprzedać ponad 250 mln tabletów.

Czy Intel ma szansę na wielki powrót?