Console OS, czyli Android natywnie na tabletach linii Surface Pro?

Jakiś czas temu pisałem o projekcie Console OS, który szuka dofinansowania na Kickstarterze (sam zdecydowałem się wesprzeć projekt drobną kwotą). Czym jest Console OS? Odsyłam do poprzedniego wpisu, ale najogólniej mówiąc, jest to system operacyjny oparty o najnowszego Androida, który działa natywnie na komputerach klasy PC architektury x86.

Nie jest to zwykły port – deweloperzy dostosowują sam system do konkretnych urządzeń, na które ono trafi, tak aby w pełni wykorzystać sprzętowe możliwości i zapewnić pełną funkcjonalność i kompatybilność. Zalety? Dual boot ze wsparciem dla Windows Secure Boot, Android 4.4, dostęp do Google Play czy wsparcie dla klawiszy, kamer i sensorów w samym urządzeniu. Rozwiązanie nie opiera się na wolnej maszynie wirtualnej, a na natywnej obsłudze procesorów x86, wraz z wieloma standardami wbudowanymi w systemy i sprzęt komputerów PC.

Każdy, kto wsparł projekt powyżej pewnej kwoty miał możliwość zaproponowania jakie kolejne sprzęty mają otrzymać oficjalne wsparcie i optymalizacje. Okazało się, że ponad połowa ze wszystkich próśb dotyczyła tabletów z linii Surface Pro. Szczerze mówiąc dziwi mnie aż tak duże zainteresowanie Androidem na Surface, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, że użytkownicy tabletów SP zwykle są fanami rozwiązań Microsoftu.

W związku z tym, że dachówki linii SP wykorzystują nietypowe rozwiązania, podzespoły, sensory i dopinane klawiatury – dostosowanie Console OS do tego tabletu wymaga ogromnego nakładu pracy programistycznej. Twórcy zbiórki zdecydowali się podwyższyć kwotę o 75 000 $, co pozwoli na zgromadzenie funduszy umożliwiających pełne wsparcie dla Surface Pro – w tym trzeciej generacji.

Sami zobaczcie co o tym pomyśle mówi twórca przedsięwzięcia: