fot. bruce mars / Pexels

ClickMeeting odnotowało rekordową liczbę użytkowników w Polsce w listopadzie

Sytuacja zmusiła nas do przeniesienia spotkań twarzą w twarz na platformy webinarowe. Użytkownicy mają ich wiele do wyboru, w tym również ClickMeeting. Okazuje się, że w Polsce cieszy się ona ogromną popularnością, bo w listopadzie odnotowała rekordową liczbę użytkowników.

Mimo że narzędzia do spotkań online były dostępne już od dawna, to dopiero w 2020 roku zaczęły być wykorzystywane na masową skalę przez użytkowników w różnym wieku. Młodsi uczą się zdalnie za ich pośrednictwem, natomiast osoby pracujące korzystają z nich podczas wykonywania obowiązków służbowych, ponieważ wszyscy wciąż dla bezpieczeństwa ograniczają spotkania twarzą w twarz.

ClickMeeting z rekordową liczbą użytkowników w Polsce w listopadzie 2020 roku

Jak podaje ClickMeeting, liczba spotkań organizowanych na tej platformie webinarowej tylko w marcu wzrosła czterokrotnie w porównaniu do średniej z całego 2019 roku, a liczba użytkowników wyniosła ponad 1 milion.

W związku z utrzymującą się pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19 oraz ograniczeniami z nią związanymi, jej popularność szybko rosła i w listopadzie z ClickMeeting skorzystało blisko 2 miliony użytkowników, czyli o 200% więcej niż w marcu 2020 roku.

platforma ClickMeeting - dane za marzec i listopad 2020 roku
źródło: ClickMeeting

Z udostępnionych materiałów wynika też, że w marcu 2020 roku na tej platformie webinarowej zorganizowano ponad 117 tysięcy wydarzeń online, a w listopadzie już blisko 140 tysięcy. Te liczby robią wrażenie, ale jednocześnie w ogóle nie dziwią – wszyscy widzimy, co się wokół nas dzieje i jak funkcjonujemy.

platforma ClickMeeting - dane za marzec i listopad 2020 roku
źródło: ClickMeeting

Platforma przeanalizowała też, jak dużą popularnością wśród internautów cieszyły się hasła „nauka zdalna” i „nauka online”. Jak możecie zobaczyć na załączonej poniżej grafice, jej popularność w marcu 2020 roku wzrosła o oszałamiające 1182%, co naturalnie związane jest z faktem wprowadzenia w tym czasie nauki zdalnej w szkołach w całej Polsce.

Podobnie niebotyczny wzrost popularności zaobserwowano również w październiku i listopadzie 2020 roku, ponieważ uczniowie znów musieli przejść na naukę zdalną.

platforma ClickMeeting - dane za okres styczeń - listopad 2020 roku
źródło: ClickMeeting

Jednocześnie zauważono też duży wzrost popularności haseł „eventy online” i „wydarzenia online” – w marcu 2020 roku liczba wyszukiwań wzrosła o ponad 350%, w maju o 220%, a w listopadzie o 150% w porównaniu do stycznia br.

Podobnie było również z frazą „praca online” – w marcu 2020 roku użytkownicy internetu wyszukiwali ją o ponad 450% częściej niż jeszcze w styczniu br. W kolejnych miesiącach zainteresowanie nią jednak sukcesywnie malało i obecnie utrzymuje się na poziomie z początku roku. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że wszyscy już wiedzą, czym jest i na jakich zasadach odbywa się praca zdalna, bo od kilku miesięcy to główny sposób wykonywania obowiązków służbowych.