AliExpress logo

Alibaba planuje budowę centrum magazynowo-logistycznego w Polsce. Skorzystają na tym klienci Aliexpress

W 1999 roku pochodzący z Hangzhou Jack Ma założył korporację Alibaba. Obecnie jest najbogatszym Chińczykiem, a pośrednią miłością prawdopodobnie pałają do niego wszyscy fani zakupów na Aliexpress. Coraz więcej wskazuje na to, że przedstawiciele holdingu mają pojęcie na temat swojej pozycji w Polsce i Europie, bowiem planowane jest wybudowanie centrum magazynowo-logistycznego właśnie w kraju nad Wisłą.

O tym, że zakupy z Chin są wygodne i bezpieczne, można przeczytać już w niemal każdej części internetu. Same portale również wyciągają rękę do użytkowników z Polski, czego dowodem jest chociażby nawiązana jakiś czas temu współpraca z PayU. Jednak zamawianie tam większości produktów nadal wiąże się z niezaprzeczalną wadą, jaką jest czas oczekiwania. O tyle, o ile w przypadku niektórych produktów można uzbroić się w cierpliwość, tak zakupy potrzebne na już wciąż są bardziej opłacalne w Polsce. Ale kto wie – może to się wkrótce zmieni?

Alibaba prowadzi rozmowy z Worldwide Logistics i ATC Cargo, które docelowo dążą do wybudowania w Polsce centrum logistycznego połączonego z magazynem, które miałoby obsługiwać również inne kraje Europy, takie jak Niemcy i Czechy. Mówi się o wybudowaniu całości w pobliżu naszej zachodniej granicy, jednak na ten moment nic nie zostało postanowione.

O rozmachu całej sytuacji może świadczyć fakt, że Jacky Lim, prezes Wordwide Logistics, planowaną inwestycję określa jako „olbrzymia”. Zresztą sam robiąc rachunek sumienia dochodzę do wniosku, że na magazynowanie zamówionych przeze mnie produktów potrzebne by było kilka półek. A byłoby ich znacznie więcej, gdyby nie kupowanie pochodzących z Chin produktów w polskich sklepach, w celu przyśpieszenia realizacji zamówienia ;).

Jack Ma, Paryż 2015/ fot. Wikipedia

Niestety, jeżeli projekt jest na etapie niezbyt dokładnego planowania, to na zlokalizowany w Polsce magazyn trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Ale coraz więcej wskazuje na to, że szykuje nam się rewolucja polskich portali aukcyjnych – w końcu wysłanie paczki przez Paczkomaty lub dowolnego kuriera często wiąże się z jej otrzymaniem w ciągu mniej niż dwudziestu czterech godzin, a i sam koszt przesłania produktu jest dosyć niski. Z drugiej strony niewykluczone, że skończy się jakże kochane przez nas FREE SHIPPING – w końcu na terenie naszego państwa, raczej nie obowiązuje dofinansowanie tamtejszego rządu.

źródło: Money.pl
grafika główna: Pexels, Google Play