Prognoza pogody na czterech kołach. Bosch chce usprawnić swoje autonomiczne samochody

Aktualna sytuacja pogodowa to jeden z tych czynników, które determinują sposób, w jaki poruszamy się po drogach. Siedzący za kierownicą człowiek jest w stanie stosunkowo szybko ocenić panujące warunki atmosferyczne i to w jaki się zmieniają tak, aby dostosować do nich swój styl jazdy. Dla systemów obsługujących autonomiczne samochody może to być jednak spore wyzwanie, dlatego producenci już obmyślają, jak mogą im to ułatwić.

Bosch ma już opracowaną strategię, dzięki której jazda samodzielnymi autami może stać się bezpieczniejsza. Pierwszy etap zakłada nawiązanie współpracy z firmą Foreca, odpowiadającej za prognozowanie pogody. Bosch na podstawie długich analiz doszedł do wniosku, że Finowie są w stanie dostarczyć im najdokładniejsze informacje. Dzięki przesyłanym danym, auta z wyprzedzeniem „dowiedzą się” o stanie nawierzchni i dostosują sposób jazdy do tego, co mogą zastać na drodze.

Docelowo jednak dane mają być jeszcze dokładniejsze. Wszystko ma się opierać na sieci pojazdów autonomicznych, które dzięki podłączeniu do sieci będą w stanie przekazywać sobie nawzajem informacje o tym, jakie warunki panują na drodze. Ma to być między innymi aktualna temperatura zewnętrzna i wewnętrzna oraz to, czy auto korzysta w bieżącej chwili z wycieraczek przedniej szyby.

Bosch pracuje również wraz z Daimlerem nad autonomicznymi taksówkami

Dzięki łączności z siecią wszystkie te dane trafią do chmury Bosch. Stamtąd dostęp do nich będą miały kolejne pojazdy. To jednak ewidentnie melodia przyszłości – do realizacji tego pomysłu jest bowiem niezbędna popularyzacja autonomicznych samochodów. Bosch szacuje, że do pokrycia informacjami 80 000 kilometrów dróg w Europie, potrzebne jest 20 milionów podłączonych do sieci aut. Dlatego w pierwszym etapie jedynymi wiarygodnymi informacjami na temat panujących na drodze warunków mają być właśnie prognozy dostarczane przez Foreca.

Według informacji przekazywanych przez Boscha, projekt ma wystartować w 2020 roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, z pewnością będzie to krok w kierunku większej dostępności autonomicznej jazdy.

Źródło: Forum prasowe Bosch