Bank Pekao S.A. umożliwia otwarcie konta za pomocą selfie w aplikacji mobilnej

Jakiś czas temu rozpoczęły się prace nad – jak to nazwał prezes zarządu banku Pekao – cyfrową transformacją tej instytucji finansowej. Po kilkunastu miesiącach prac, Pekao może pochwalić się nowymi rozwiązaniami, opracowanymi dla wygody klientów.

Konto otwierane za pomocą selfie

Jako że bankowość mobilna to już standard, to żeby jakoś wyróżnić się na tym rynku, trzeba zainwestować w coś niecodziennego. I o to postarał się bank Pekao, gdyż uprościł proces otwierania nowego konta do maksimum. Teraz nie jest potrzebny nawet komputer – wszystkie operacje wykonamy za pośrednictwem aplikacji. Wystarczy dobre zdjęcie selfie oraz dowód osobisty.

Szybsze wypłaty i zatwierdzanie transakcji

Bank Pekao pokusił się także o inne udogodnienie dla swoich klientów. Podchodząc do bankomatu, nie będziemy musieli wkładać karty do szczeliny z czytnikiem. Wystarczy zbliżyć telefon do bankomatu, by wypłacić gotówkę. Proste, łatwe, szybkie. Oprócz tego nie będzie konieczne przepisywanie kodów autoryzacyjnych z SMS-ów przy każdej nowej płatności. Wszystko teraz będzie odbywać się w aplikacji. I jeszcze jedna nowość – użytkownicy systemu BLIK będący jednocześnie klientami banku, będą mogli skorzystać z płatności powtarzalnych, co może ułatwić rozliczanie się z comiesięcznych rachunków.

Jest też coś dla przedsiębiorców

Pekao S.A. zdecydowało się wprowadzić nowy proces umowy o terminal płatniczy. Właściciele firm będą mogli teraz odebrać wybrany przez siebie terminal bezpośrednio w placówce banku, zaraz po podpisaniu umowy. Klient dostaje następnie SMS z kodem aktywacyjnym, który pozwala na aktywację urządzenia i rozpoczęcie akceptacji płatności za pomocą terminala. Wszystko to maksymalnie skraca czas operacji związanych z przyjmowaniem i uruchamianiem nowego POS. To duży krok naprzód względem poprzedniego procesu, gdzie klient po podpisaniu umowy czekał kilka dni na wizytę serwisanta i instalację urządzenia. Obecnie terminale płatnicze można odebrać już w 260 placówkach, czyli wszystkich obsługujących klientów segmentu biznes.

Widać, że Pekao próbuje dostosować się do zmieniającej się sceny finansowej w Polsce, oferując innowacyjne usługi dla nowych klientów i stara się dbać o starych.

źródło: informacja prasowa