W ubiegłym roku telefony i tablety Samsunga były urządzeniami mobilnymi, przy pomocy których najczęściej przeglądano internet. Ponad 30% mobilnego ruchu zapewniały smartfony i tablety tego producenta. Nieźle poradziło sobie też Apple, a Huawei ambitnie pnie się w górę.
Gemius postanowił przeanalizować, jak wyglądała konsumpcja treści internetowych przez użytkowników urządzeń mobilnych, i przede wszystkim – ze sprzętów jakich firm oni korzystali w 2016 roku. Tak jak wspomniałem na wstępie, najbardziej popularnymi były smartfony i tablety Samsunga. Miały odpowiadać za ponad 30% mobilnego ruchu w polskim internecie. Na drugim miejscu znalazło się Apple. iPhone’y i iPady to urządzenia, którymi posługiwano się w około 20% przypadków.
Ciekawie też wyglądają dane dotyczące następnych miejsc w rankingu. Na trzeciej pozycji wylądowało LG, z wynikiem 9,5% w grudniu. Pozycja producenta sukcesywnie spadała od początku zeszłego roku – wtedy ze sprzętów LG korzystało 11,5% mobilnych internautów. W 2017 roku spodziewamy się więc małego przetasowania na podium. Na 3. miejsce powinno wskoczyć Huawei, gdyż różnica w puli odsłon pomiędzy styczniem 2016 roku a grudniem, wynosiła aż 5,1%, ostatecznie zyskując 8,7 procent.
Oprócz Huawei, nieznaczne zyski rynku w porównaniu z początkiem 2016 roku zanotowało HTC i ZTE. Samsung utrzymywał swoją pozycję niemal bez zmian, kończąc rok na takim samym poziomie, na jakim zaczynał.
Badanie wydaje się być na tyle miarodajne, że mógłbym zaryzykować stwierdzenie, że 1/3 z Was czyta ten artykuł właśnie na jakimś Samsungu. Mam rację? ;)
źródło: informacja prasowa