Apple wygrywa z Samsungiem w Południowej Korei

Z Południowej Korei wywodzi się Samsung, jeden z największych producentów elektroniki użytkowej na świecie. W jego portfolio znajdziemy dziesiątki telewizorów, odtwarzaczy DVD, pralek, smartfonów oraz kilka bardzo dobrych modeli „dachówek”. Z tego powodu wiadomość, iż pochodzące ze Stanów Zjednoczonych iPady zyskały większą popularność niż tablety Samsunga, jest zaskakująca.

W raporcie przygotowanym przez portal The Next Web czytamy, że w Południowej Korei sprzedano już 1 milion iPadów. Ze statystyk wynika, że Apple, za sprawą dodanych wyników sprzedaży iPada pierwszej i drugiej generacji, zdobyło żółtą koszulkę lidera południowokoreańskiego rynku tabletów uzyskując udział wynoszący aż 70-80%. Według raportu, od kwietnia do końca 2011 roku zakupiono 700 000 tabletów iPad, natomiast sprzedaż w 2012 pozwoliła osiągnąć wynik jednego miliona.

Co ciekawe, w Południowej Korei sprzedano milion iPadów oficjalnie. Choć statystyki nie biorą tych liczb pod uwagę, musimy pamiętać o tabletach oferowanych na czarnym rynku i przywożonych zza granicy w czasie, gdy iPady nie były jeszcze dostępne w Korei.

Samsung przegrał na własnym gruncie (mogę sobie tylko wyobrazić smutne miny członków jego zarządu), lecz wygrał w wojnie patentowej. Apple przegrało w sądzie, lecz wygrało na rynku. Które zwycięstwo jest bardziej liczące?

źródło: TNW, via SlashGear