Apple traci w Chinach. Android w ofensywie

Jeszcze kilka lat temu sytuacja poszczególnych systemów operacyjnych na wielu liczących się rynkach zmieniała się jak w kalejdoskopie. Obecnie, mimo że wydawać by się mogło, że rynek został podzielony przez Androida oraz iOS’a, cały czas można śledzić zmiany preferencji użytkowników mobilnych platform. Zresztą, zobaczcie.

Serwis MacRumors podzielił się z użytkownikami garścią ciekawych statystyk związanych ze zmianami udziału mobilnych platform na wiodących rynkach. Statystyki prowadzi Kantar Worldpanel, który na swojej stronie umożliwia każdemu użytkownikowi sprawdzenie wyników dla kilku państw, wraz z możliwością odniesienia się do wyników poszczególnych platform z przeszłości, aż do roku 2012.

Zgodnie z najnowszymi wynikami badań, warto pokusić się o wyciągnięcie dwóch wniosków. Po pierwsze, Apple odnotowało nadspodziewanie dużą stratę na chłonnym rynku chińskim. Względem 2016 roku firma z Cupertinio straciła 8,9% rynku. W chwili obecnej pod kontrolą urządzeń z Androidem pracuje już 86,4% wszystkich smartfonów z Państwa Środka i jest to najwyższy wskaźnik w krajach objętych badaniem.

Apple kontroluje sytuację na większości pozostałych rynków, gdzieniegdzie notując nawet nieduże wzrosty, jednak jeden z ostatnich bastionów, gdzie firma posiadała ponad 50% udziałów w rynku również został złamany. I nie, nie chodzi tutaj o Stany Zjednoczone a o… Japonię. Słupki spadły z 50,2% do 44,8% więc także dość odczuwalnie.

W grupie państw nazwanej jako EU5 (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania) największym poszkodowanym jest… Windows, który stracił 3,3% udziału w rynku. Dominuje Android, którego odnajdziemy na 75,2% urządzeń, podczas gdy produkty od Apple wywalczyły sobie 21,7% udziału w rynku, przejmując sporą część użytkowników platformy od Microsoftu.

Rodzi się tutaj pytanie: czy liczy się ilość czy jednak jakość? Nie muszę chyba przypominać, że najwięcej na swoich smartfonach zarabia nie kto inny, aniżeli Apple.

źródło: MacRumors, Kantar Worldpanel