Apple ma 29,6% udziałów w rynku tabletów. Samsung powoli goni: 20,4%

Podczas gdy sprzedaż iPadów wciąż stoi na tym samym poziomie (ostatni i poprzedni kwartał bieżącego roku, ale i trzeci kwartał ubiegłego roku – cały czas ok. 14 milionów sprzedanych egzemplarzy), pozostali rynkowi gracze radzą sobie coraz lepiej, dzięki czemu w ręce końcowych klientów trafia więcej i więcej sprzętu innych marek. Tym samym procentowy udział Apple w rynku tabletów sukcesywnie maleje…

Z najnowszych danych opublikowanych przez IDC wynika, że w trzecim kwartale 2013 roku do Apple należało 29,6% rynku (w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 40,2%). Po piętach firmie z Cuperino depcze Samsung, który może się pochwalić już 20,4-procentowym udziałem w rynku (rok wcześniej: 12,4%). Trzecie miejsce podium należy do Asusa, który posiada 6,6% rynku. Pozostałe miejsca piastują mniej widoczni gracze: Lenovo (4,8%) oraz Acer (2,5%).

W trzecim kwartale bieżącego roku na rynek zostało dostarczonych 47,6 miliona tabletów, natomiast rok wcześniej: 34,8 miliona. Daje to wzrost na poziomie 36,7% rok do roku. I raczej nic nie wskazuje na to, by w najbliższych miesiącach tendencja wzrostu popularności tabletów miała ulec zmianie. Oczywiście ku naszej uciesze.

Powyższe świetnie obrazuje niniejsza tabelka:

źródło

Exit mobile version