Apple Watch (fot. Apple)

Apple Watch series 3 wcale nie jest liderem sprzedaży smartwatchy. Firma zarabia głównie na zegarkach pierwszej generacji

Z każdym kolejnym kwartałem Apple chwali się coraz lepszymi wynikami sprzedaży swoich smartwatchy. Jednak zgodnie z nowym raportem, to nie najnowsze Apple Watche zdecydowały o pozycji giganta z Cupertino na rynku wearables. Nie jest za to odpowiedzialna nawet ich druga generacja, tylko pierwsza.

Counterpoint Research wskazuje, że Apple Watch Series 3 nie jest aż tak popularny, jak można by sądzić. Zarówno Fitbit Versa jak i Amazfit Blip osiągały w drugim kwartale bieżącego roku lepsze wyniki sprzedaży niż flagowy zegarek Apple.

(zdj. Counterpoint Research)

W raporcie wskazano również, że choć Apple szczyciło się zawłaszczeniem 41% rynku smartwatchy, to nie zdradziło, które modele Apple Watchy sprzedawały się najlepiej. Counterpoint nie dysponuje dokładnymi danymi, ale sugeruje, że dziewięć na dziesięć zegarków kupionych od Apple stanowią smartwatche pierwszej generacji.

(zdj. Counterpoint Research)

Trudno to pogodzić z opinią biura Canalys, które wskazywało na znaczącą popularność Apple Watchy serii 3., sięgającą 3,5 milionów sprzedanych sztuk. Gigant z Cupertino oczywiście nie będzie komentował takich doniesień. Podając liczby związane ze smartwatchami, miesza je z danymi o sprzedaży innych akcesoriów, np. słuchawek Beats czy AirPods. Tim Cook jest jednak wyraźnie zadowolony ze sprzedaży Apple Watchy 3. generacji.

Ciekawe, jakie losy czekają pierwszego Apple Watcha po premierze jego czwartej odsłony. Nie wiadomo, czy po 12 września firma zadecyduje o zakończeniu sprzedaży któregoś z poprzednich modeli. Jesienią Apple Watch 1. lub 3. generacji może pójść w odstawkę, żeby zrobić miejsce dla nowszej wersji tego zegarka.

https://www.tabletowo.pl/2018/08/31/dwa-tygodnie-do-konferencji-a-apple-nie-upilnowalo-grafik-iphonea-xs-i-apple-watcha-4-generacji/

źródło: Counterpoint Research przez Wareable