aplikacja Allegro logo
fot. Allegro

Za miesiąc Allegro uruchomi nowy serwis Allegro Lokalnie

Trudno w to uwierzyć, ale Allegro funkcjonuje w Polsce już od 20 lat – to więcej niż ma na karku niejeden nasz Czytelnik. Za miesiąc, dokładnie 16 września 2019 roku, zostanie uruchomiony serwis Allegro Lokalnie, który ma umożliwić dokonywanie transakcji pomiędzy użytkownikami przede wszystkim na gruncie lokalnym.

Przez 20 lat działalności Allegro bardzo się zmieniło. Kiedyś było to miejsce, w którym zwykłe osoby sprzedawały swoje rzeczy, natomiast dziś jest to przede wszystkim platforma dla przedsiębiorców – prywatne oferty w większości kategorii stanowią mniejszość i nierzadko bardzo trudno jest nawet do nich dotrzeć, gdyż przeważają oferty zarejestrowanych firm.

Najprawdopodobniej z uwagi na powyższe, Grupa Allegro w pewnym momencie zdecydowała się utworzyć serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl, który obecnie funkcjonuje pod nazwą OLX i nie jest już własnością spółki Allegro. Najwyraźniej jednak uznano, że warto powrócić do tego formatu, gdyż za miesiąc, 16 września 2019 roku, uruchomiony zostanie portal Allegro Lokalnie.

Jak informuje Allegro, ma to być „specjalne miejsce, gdzie będzie można znaleźć ogłoszenia od prywatnych osób oraz łatwo kupić przedmioty od sprzedających z najbliższej okolicy”. Użytkownicy nie zapłacą nic za wystawienie swojego ogłoszenia. Pojawi się jednak także „płatna opcja, w skład której wchodzą różne metody dostawy i płatności, jak również Program Ochrony Kupujących”.

Co bardzo istotne, Allegro Lokalnie ma być częścią Allegro, dzięki czemu użytkownicy nie będą musieli zakładać nowego konta i zapamiętywać kolejnych danych do logowania. Podobnie jak w serwisie głównym, pojawi się możliwość dodania opcji „Kup teraz” i formy licytacji – w przypadku sfinalizowania sprzedaży, portal pobierze prowizję w wysokości 10% wartości przedmiotu, lecz jednocześnie nie większą niż 50 złotych.

Tworząc Allegro Lokalnie, Allegro powróci więc do swoich korzeni, lecz obecna sytuacja na rynku e-commerce jest zupełnie inna niż 20 lat temu. Ogromną popularnością cieszą się bowiem w Polsce OLX i Marketplace na Facebooku, więc portal będzie musiał się postarać, aby przekonać użytkowników do swojego serwisu.

Źródło: ISBnews przez Money.pl